رودخانه جیحون لی را بیشتر بشناسید

ودخانه لی در کشور چین و در منطقه ی گویلین (Guilin) این کشور واقع شده و سرشت خاص آن باعث به معشوق زاییدن حكایت كردن شهرت اضافی برای آن به آدرس زیباترین نهر ی چین شده است. نهر لی چین ۸۳ کیلومتر طول دارد و فرم مارپیچی مربوطبه حلزون آن با آب های شفاف آن باعث شده تا جادوی آن هر کسی را مكر کند و حتی می توان نام آن را در بیان آگاهانیدن و ادبیات های چینی هم به کرات شنید. در ادامه در مطلب جاهای دیدنی چین در مورد رودخانه لی را بیشتر بشناسید صحبت خواهیم کرد.

رودخانه جیحون لی را بیشتر بشناسید

کشور چین جایی واقعا شگفت انگیز است که این خیرگی را در گوشه به گوشه ی آن می توانید ببینید و با هر قدم که در هر جای آن بردارید شگفت زده می شوید و رود ی لی هم یکی از آن جاهاست که برای عکاسی فوق العاده است و در هر دو سوی آن می توان طبیعت وحشی را دید.
بهترین زمان سفر به جیحون لی چین

بهترین زمان سركشی از این نهر بین ماه های می تا اکتبر است، در این ماه ها نور اثر روز كامل تر است و دمای هوا هم نیكو است و حتی شب های آن هم عالی است. ماه های نوامبر تا فوریه هم از ماه های کم آب این رودخانه هستند. آب این رودخانه به مرتبه ای شفاف است که به خوبی پرسپكتیو حواشی در آن منعکس می شود و در زمان هایی که هوا خوب باشد و آب بدرخشد، تشخیص این که کدام قله ی کوه است و کدام انعکاس است، کار سختی است.

از آن جایی که صنعت آفاق پویی و توریسم در این ناحیه در حال ترفیه است، کشتی های کروز و قایق های ماهیگیری را هم در این نهر می توانید ببینید و بدین لحاظ اگر عاشق ستاندن عکس های خاص باشید می توانید یک سفر کوتاه با یکی از این قایق ها و یا کشتی های کروز را آزمایش کنید، تاپ :صفت عالی وقت هم صبح یا فرجام است.

زیالونگ (Xialong): زیالونگ جایی مملو از تپه های زیبا، زمین های کشاورزی و باغ های متعدد توده و تنك است، در روزهایی که هوا بارانی باشد جوانب قله های آن را مه فرا می گیرد و در روزهای آفتابی، گردون فضا آبی و ابرها را می توان بر فراز نهر دید. این بوم ها شما را دقیقا یاد تابلوهای صورت سازی می اندازد.

رودخانه جیحون لی را بیشتر بشناسید
جیحون لی چین

نورهای ماهیگیری رودخانه لی (The Fishing Lights on the Li River): تابلو ای فوق العاده از ماهیگیرانی که با فانوسی در دست یا در قایق در تاریکی های رودخانه در حال ماهیگیری هستند. تصور کنید، همین که هوا گرگ و میش می شود، ماهیگیران چلچراغ هایشان را یکی یکی روشن می کنند و کارشان را شروع می کنند و تصاویری خارق العاده را به وجود می آورند. این رود به حدی وسیع و دیدنی است که اگر بخواهیم به شما تاپ :صفت عالی محال آن را برای عکاسی معرفی کنیم باید حالا حالاها نام ببریم، این دو بوم دو تا از بلوز بی آستین تصاویرها برای عکاسی هستند.
ماهیگیری جو لی چین

همان طور که در بالا هم به آن تلمیح شد، برای گشت و گذار در نهر لی هم می توانید با کشتی کروز که مدرن هستند و هم با کلک هایی که از بامبو درست شده اند و سنتی تر هستند، آن را بگردید که اگر واقعا می خواهید عمق گاز پینه های آفرینش را ببینید، بهتر است قایق های از جنس بامبو را اختیار کنید. این قایق ها به آب نزدیک تر هستند و می توانید در حالیکه در یکی از آن ها خفته اید و در حال لذت بردن هستید، دستتان را در آب ببرید… لااقل و اكثراً زمانی که برای آن نیاز دارید، ۲ ساعت است و بهتر است یک اسنک سبک هم همراهتان باشد.

شرایط قدم زدن: مسیری که به محاذات نهر لی وجود دارد اغلب از زمین های برنج تشکیل شده است با این وجود بعضی راه بتنی به صورت جاده هم وجود دارد و ازاین رو لازم به کوهنوردی نیست. از طرف دیگر از آن جایی که فقط یک راه وجود دارد بی ترس باشید که گم نمی شوید فقط حتما کفش های كم ارزش همراهتان باشد.

همراهتان باشد: یک چتر، یک بارانی (اگر در فصل پر بارش به آن جا رفته اید)، یک کرم ضد خورشید و یک کلاه برای روزهای آفتابی همراهتان باشد. حتما آب و كمی غذای سبک همراهتان باشد در ضمن در طول مسیر هم بوتیك هایی وجود دارد که می توانید از آن ها خوراکی تهیه کنید.قایق موتور در قایق های بامبو: با پرداخت هزینه ای کم می توانید كامل بلوز ركابی راه گشت و گذار در ابداع رود لی چین را امتحان کنید.ناهار: می توانید چاشت را همراهتان بیاورید و یا این که در یکی از بار های چینی سر راه توقف کنید و غذاهای لذیذ و بی مزه دلچسب محلی چینی را آروین کنید.

رودخانه جیحون لی را بیشتر بشناسید
آن چه که باید بدانید

از ۲۳ آگوست ۲۰۱۷، همه ی توریست هایی که از کشتی های کروز رود لی كاربرد می کنند باید پاسپورتشان را موقع رزرو کشتی نشان دهند. نکته ی دیگری که باید بدانید این است که تورهای انگلیسی زبان هم فقط در کشتی های کروز در قدرت است و بنابراین اگر دوست داشته باشید هنگام گشت و گذار دانسته ها هم به دست بیاورید بهتر است کشتی کروز را آزادگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *