آشنایی با شهر گویلین

ماد شهر گویلین تپه ای است به نام بینی فیل که یکی از کوه های بنام این منطقه به شمار می رود و در محل طلاقی دو رود “لی” و “شکوفه های هلو” قرار دارد. دلیل نام گذاری این کوه هم دقیقا شکل آن است که نظیر خرطوم فیل بزرگ در حال آب آشامیدن از رود می باشد. در کوه بینی فیل فیل، غار «ماه آبی» که بین بینی فیل و بدنش است، غار چشم فیل و چشم اندازها بی ‌نظیر دیگری را می ‌توانید آگاهی کنید. در طول شب تپه ی بینی دراز بینی فیل (فیل) فیل نمایی بیش دیدنی دارد و در شب هایی که عرش صاف است می تواند مهمترین گیرایی كشش ی دیدنی این شهر باشد. در ادامه در مطلب جاهای دیدنی چین در مورد آشنایی با شهر گویلین بیشتر صحبت می کنیم.
نمایش سانجی لیو

نمایش دیدنی سانجی لیو که یکی از بزرگترین اجراهای لنداسکیپ زنده در این شهر است. صحنه ی نمایش در نمای گاز پینه از کوه ها و آب های گویلین چیده شده است و چشم اندازهای عجیب و غربت نیز دارد. در این ارائه كلكسیون ای ادب های مختلف و عنر عالی چین قابل بینایی دیدار است و نیز ترکیبی از آهنگ های کلاسیک سانجی لیو، ادب های مختلف اقوام، ماهی گیری و زندگی حارث این شهر را منعکس خواهد کرد. اگر به این شهر سفر کردید حتما اجراهای سانجی لیو را بروید.
خیابان غربی یانگشو

در غرب شهر یانگو خیابانی با بافت بااهمیت به یاد ماندنی و بیش از ۱۴۰۰ سال وجود دارد که یکی از ملاحت های این شهر به شمار می رود. خانه ها و عمارت ساخت های كشتكار که در این بلوار قرار دارند، احساسی بین المللی را در بازدیدکنندگان این گذرگاه به وجود می آورد. این بلوار کوچک پر از بوتیك های یكسان از قبیل چای شیر، سوغاتی، صنایع دستی و … می باشد و همچنین افزایش بر دكان ها غذاخوری ها و کافه های زیادی هم وجود دارد که این گذرگاه را نقشدار و بی نقش کرده و نبض شهر را زنده نگه داشته است. تكثر از توریست‌ها با پیوستگی به یانگشو جذب معبر غربی می‌شوند. در این موضع و آنجا طعم سنت را با دنیایی از قدرت می‌چشید. نکته جالب دیگر ایدون شناخت با زبان‌های برونی و فرهنگ چینی است.

دوچرخه ماشین در یانگشو

از دلبر ترین وسایل نقلیه ای که در چین افزون رواج دارد و جهت کاهش آلوده شدن هوا مردم سعی می کنند که از آن استعمال کنند دوچرخه است. در شهر گویلین هم دوچرخه اتومبیل یکی از جذاب ترین تلاش ها به شمار می رود و راهی برای لذت بردن از سفر نیز به شمار می رود چرا که با گذر از بین جاده هایی با گل های وحشی و شالیزارهای برنجی که در پیرامون این شهر وجود دارد زندگی مردم محلی این استان یانگشو را خواهید دید.
رودخانه لی

یکی از اصلی ترین جاذبه هایی که در سفر به گویلین باید از آن دیدن فرمایید رود لی است، در واقع بدون دیدن این جو نمی توانید بگویید که این شهر چینی را دیده اید. آب رودخانه ی لی به شمار ای زلال است که می توانید از آنجایی که برپا ای تا اعماق رود را ببینید، به گونه ای که فكر پنداری در مساوی مرآت شیشه بلور تیغ الماس قرار گرفته اید. بسته به نقطه‌ای که شما ایستاده‌اید و آب و هوای آن روز، بغاز متفاوتی از این جیحون خواهید دید. هر روز توریست‌ های اضافی در طول این نهر قدم می‌زنند و یا با کروز بر روی رود گشت می‌زنند. علاوه براین در حوالی نهر «لی» می‌توانید یکی از بزرگ ‌ترین و زیباترین کارست ‌های جهان را ببینید. کارست حسب معمول به منطقه ای که از سنگ های آهنگی پر از توده و شکاف های ژرف مرموز شده باشد و غارهای سمج قرار دارد نیز گفته می شود.
رودخانه یولونگ

از جذب های شهر گویلین در چین و دیگر جو معروفی که در این شهر وجود دارد رود یولونگ است که یکی از بزرگترین شاخه های شاخه شاخه از رود لی است و به زبان به آن «لی کوچک» می گویند. منظره ها ذاتی غزارت در طول جو هستند که تبختر می کنند و اغلب پل های باستانی مربوط به تاریخ مهم گمنام در گوانشی در این منطقه دیدنی قرار دارند. در كناره این جو می توانید دوچرخه موتور کنید و از ابداع بی نظیر آن بهره ببرید.

شالیزارهای پلکانی لانگجی

مزارع پلکانی لانگجی در ایالت «Longsheng» با قدمتی بیش از ۶۵۰ سال واقع شده است. این زمین‌ها ردیف به ردیف روی هم به صورت مارپیچی مربوطبه حلزون از قاعده اصل به بالای دامنه‌ی کوه پراکنده‌اند و شبیه زنجیره‌های بزرگ به نظر می‌رسند. در هر فصلی چشم‌انداز متفاوتی را شاهد خواهید بود؛ در بهار، آب در شالیزارها انباشته شده و نمایی شبیه به زنجیر نقره‌ای آونگ از تپه را تشکیل می‌دهد؛ در صیف و زمستان جوانه‌های برنج در سبزی با یکدیگر توقع می‌کنند و دانه‌هایی که در ربیع بالغ و زرد می‌شوند به معتاد خواهر شبیه برج‌های زردفام می‌مانند؛ در شتا نیز برف با سپیدی‌اش همه‌ی تپه را ترتیب می‌کند. در هر فصلی که به این ناحیه بروید با منظره‌ای چشم‌نواز جلوه گر می‌شوید.
پارک شانگری لا

یکی دیگر از گیرایی كشش های شهر گویلین در چین پارک شانگری لا است، که در نزدیکی آن کوه، غار، پل، جیحون و کلبه های زیادی وجود دارد تا در کنار هم بتوانند ربع خوبی را برای شما بسیجیده آوردند. در جو ی این پارک می توانید با قایق های کروزی که در این نهر وجود دارد كاربرد کنید و در طول جیحون حرکت کنید تا تعیش کشاورزان را از نزدیک نظاره نمایید. نیز می‌توانید در بعضی از کارهای پالیز که برای توریست‌ها برنامه‌ریزی شده‌اند شرکت کرده و با تجربه‌ی این کار تفریح کنید. در طول جو ناحیه‌ی عظمت از درختان هلو قرار دارند؛ سفر در بهار به این ناحیه باعث می‌شود احساس کنید که در بهشت وارد شده‌اید.
غار نی فلوت

این غار در شهر گویلین یکی از زیباترین ملاحت و دافعه های فطری است که به مرور زمان به وجود آمده است و با نورپردازی های رنگارنگ تزئین شده است. در این غار به دلیل رشد نوعی «نی» که می توان با آن ها فلوت هایی نوادار ساخت و از همین رو به این غار نی فلوت می گویند. درون غار پر است از استالاکتیت‌ها، استالاگمیت‌ها و ستون‌های سنگی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده! هر ساله اندازه بی‌شماری از توریست‌های گویلین از این مکان دیدن می‌کنند.

نودل‌ های برنج گویلین

خوب كامل بلوز ركابی بخش سفر قطعا خوراکی های خصوصی و از ملاحت و دافعه های شهر گویلین در چین است که در آن شهر انتظارتان را می کشد، ازاین رو در سفر به گویلین حتما نودل برنجی را تجربه کنید که شهرت عالمگیر دنیایی دارد و دارای قدمتی بیش از ۳۰۰ سال نیز است. علت جانانه بودن این غذا طعم خوبی است که دارا بوده و مردم گویلین بدون خوردن این غذا روزشان را شروع نخواهند کرد. این هایی که تا به حال گفتیم بخشی از جذب های شهر گویلین در چین هستند، حتما در طول سفرتان به این شهر با دیدنی های یكسان تری پیدا خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *