منحصر به فردترین فرودگاه های چین

کشور چین دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد این کشور در کنار جاذبه های گردشگری خود دارای فرودگاه های بسیار زیادی می باشد که دارای معماری های داخلی بسیار زیبایی می باشد. این فرودگاه دارای اماکانات خاص دیگری می باشد که در این مقاله قصد داریم در مورد امکانات و تجهیزات این فرودگاه منحصر به فرد با شما صحبت کنیم. در ادامه در مطلب جاهای دیدنی چین در مورد منحصر به فردترین فرودگاه های چین صحبت خواهیم کرد.

منحصر به فردترین فرودگاه های چین

پروسه نگارگری نقشه ریزی و ساخت این ترمینال حدود ۳ سال طول کشیده است. ترمینال شمارش ۳ شنزن در پراشیده ۶۳ گیت صعود دارد. با ازدیاد شدن ترمینال شمارش ۳ به جمعیت بین المللی شنزن گنجایش كوچیدن دهلیز در این گروه ۵۸% نقصان پیدا کرد. در حال حاضر سالانه ۴۵ میلیون مسافر از این مطار نوار برای ارتحال مصرف می کنند.
ویژگی های معماری ترمینال ها

ترمینال جدید در نقشه ارتقا و ترقی شهر شنزن از فره خاصی منتفع است. شهر شنزن چین یکی از سریع الرشدترین شهرهای دنیاست و روز به روز خود را اغلب به دنیا می شناساند. معماری خاص این ترمینال یکی از بارزترین اقدامات شهر شنزن در جهت عالمگیر دنیایی شدن و پیشرفت اقتصادی است. معماری برونی این بنا از سفره ماهی دیو (manta ray) مكاشفه وحی القا غمناك شده است که به نوعی نماد شهر شنزن به شمار می رود.

این فرودگاه دارای خصوصیات بسیار زیادی می باشد که در کنار ویژگی های خاص خود این فرودگاه را در بین فرودگاه های کشور چین خاص کرده است و باید در مورد امکانات و تجهیزات این فرودگاه بیشتر می گوییم که در کشور چین به عنوان یکی از بهترین فرودگاه های چین شناخته می شود.

منحصر به فردترین فرودگاه های چین

اصولا در فرهنگ چینی ماهی و امتعه گوناگون آن از معقد خاصی بهره مند هستند و معماری بنیاد قرار ها و بناهای زیادی با مكاشفه وحی القا از این آبزیان نگارگری پروگرام ریزی می شود. اگر از بالا به ترمینال شنزن نگاه کنیم شبیه یک سفره ماهی غول پیکر است و دیواره های دولایه این بنیان که در نماهای اندرونی شبیه لانه زنبور و کندوی عسل است بر آمیختگی و آرایش آراستگی معماری آن می افزاید. بنا ترمینال شمارش كردن ۳ مثل یک سفره ماهی زنده و پویاست که نفس می کشد و می تواند با تبدل بخش های گوناگون به نوعی حرکت کند.
معماری داخلی

در فضای داخلی، ستون های سفیدی در جای جای هیات خطسیر وجود دارند و وزن سقف را تحمل می کنند. این ساختمان دربردارنده بر سه طبقه است: بخش پروازهای ورودی، پروازهای خروجی و بخش خدمات. این جماعات ترجمان احوال به صورت عمودی به یکدیگر متصل هستند و به همین دلیل، نور طبیعی از بالاترین طبقه به دامن ترین طبقه نیز می تابد. اضافه بر نمای خارجی، معماری داخله این بنا نیز در نوع خود بی نظیر است.

آثار تجسمی متعددی که در نقاط متنوع جماعت وجود دارد نماد حرکت و سیالیت هستند و دو ایده غیر را با یکدیگر ترکیب می کنند: ایده حرکت و ایده توقف! استودیو فوکساس با تدقیق دقیق این آثار را در مسافات حساب شده ای قرار داده و نکاتی مثل مسیر حرکت، رندی ساده دلی حرکت و تبدل مسیر، دسترسی به امکانات و … را نیز به خوبی لحاظشده قرار داده است.

منحصر به فردترین فرودگاه های چین

هم در عکس ها می بینید که تمثال هایی مثل درخت در گوشه کنار این حزب وجود دارند. این درختان سفید و عجیب و غریب در واقع کار دروغ پردازی هوای سالن را ارتكاب می دهند و فضایی داخله جمعیت را به یک منطقه ساحلی با جزیره هایی (گیت پرواز) سفید و لانه زنبوری شبیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *