معرفی شهر پینگ یائو

شور چین بعد از روسیه یکی از پهناورترین کشورهای جهان است و تاریخچه و تمدن بیش کهنی نیز دارا می باشد. شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو جزء اسمی ترین محل ها این کشور هستند که افزایش بر جذب های تاریخی که در خود دارند با ترقی دنیا هم همراه بودند و در کنار سرگذشت و تمدن به سمت نوگرایی هم پیش رفته اند. در این مطب از مجله آفاق پویی می خواهیم درمورد ی شهر كهنه و جدید پینگ یائو که در ۷۱۵ کیلومتری شهر پکن در استان شن سی قرار دارد صحبت کنیم. این شهر پینگ یائو در چین یک شهر باستانی مربوط به تاریخچه مهم است و در خلق حکومت آل ی چینگ یک مرکز به حساب می آمده و دیواره های قدیمی این شهر به طور کامل حفظ شده و در سال ۱۹۹۷ به آدرس یک اثر كهن در تعرفه میراث عالمگیر دنیایی یونسکو به ثبت بزرگ سال است. در ادامه در مطلب جاهای دیدنی چین در مورد معرفی شهر پینگ یائو بیشتر می گوییم.

معرفی شهر پینگ یائو
چه غذاهایی بخوریم؟

همانطور که در بالا كنایه کردیم در این مطلب می خواهیم راجع شهر پینگ یائو در چین که یکی از قدیم ترین شهرهای این کشور است صحبت کنیم. این شهر در گزند تفرق ۷۱۵ کیلومتری پکن و در استان” شن سی” قرار دارد. هر چند که ماسبق بناهای این شهر به قرن چهاردهم یعنی همزمان با دوره دودمان مینگ باز می گردد، اما گشادگی محل ها شهری و رونق آن بعنوان مهمترین مرکز مالی و اقتصادی آن زمان تا قبیله چینگ نیز ادامه یافت. در این شهر آغازین چیزی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند ویران آواره جلال است که شهر در مقتبس و معاشر با آن برج و باروهای باشکوهی هم نیز وجود دارد که جلوه بی نظیری در شهر به وجود آورده است. داخل دیوار از خاک کوبیده و نمای آن از آجر و سنگ خلق شده است. طول غیردقیق و دقیق این آوار دفاعی که ناپاك شهر را فرا غمگین است، شش کیلومتر می باشد.
دیوار بزرگ شهر پینگ یائو

دیوار كهن شهر پینگ یائو دارای ۷۲ دیده بانی بوده و اضلاع شمالی، شرقی و غربی تباهی به صورت پیچاپیچ آفریننده شده اند در حالیکه ضلع جنوبی آن به حالت پیج و خم دار پی ریزی شده است. این دیوار در آشفته دارای شش مدخل حق الورود وخروجی است و اضلاع شمالی و جنوبی هر کدام یک باب دارند درحالیکه اضلاع شرقی و غربی هریک دربرگیرنده بر دو دروازه ورودی وخروجی هستند. این تباهی و برج و باروهای آن به نحوی مصنوع و آفریدگار شده است که کل شهر از نمای بالا شبیه به یک لاک پشت افزون بزرگ دیده می شود.

معرفی شهر پینگ یائو

بخش جنوبی ویران آواره و دو چاهی که در نزدیکی آن قرار دارد سر و چشم های لاک پشت را به خاطرآوری یكدیگر را (فرا)خواندن و تدافع به می کند در حالیکه بخش شمالی، دم آن و چهار قاپو شرقی و غربی پاهای این لاک پشت راتشکیل می دهند. درچین باستان، لاک پشت نماد طول عمر، صلح و ایستادگی بوده است. جوانب شهر دارای خندقی به عمق و عرض غیردقیق و دقیق چهار متر است که روی آنها و در مستوی هر دروازه پل های متحرک قرار ملول است.
اقامتگاه چیائو جی یونگ

شهر پینگ یائو در دوران حکومت نسل احمر های مینگ و چینگ ، اتراقگاه تجار و پشتوانه گذاران كثرت همچون ” چیائو جی یونگ” بوده است. درجات با شکوه آنها که دارای معماری ویژه اختصاصی به فرد نیز میباشند جدید از مکانهای دیدنی این شهر منظور میشوند. مسكن بازماندگان چیائو شهرتش را دررهن وسعت بنا، کنده کاریهای مدبرانه و ناشیانه و بی بدیل نمای ساختمانی وهمچنین منبت کاریها و نقاشیهای دیواری چیز در آن است. شاید تصور اینکه صاحب علاوه بنام و متمول این ملک از اولادزادگان ” چیائو گویی فا ” که خود پادو یتیمی بیش نبوده، کمی ساده باشد.
خیابان های اصلی شهر پینگ یائو

شهر پینگ یائو در چین دارای ۴ گذرگاه اصلی، ۸ خیابان فرعی و ۷۲ کوچه می باشد. چینگ و مینگ از مشهورترین بلوار های شهر پینگ یائو است که در بخش مرکزی شهر واقع شده و نام دیگر این معبر ” نان دا جیه” یا معبر جنوبی است؛ در طول این معبر بیش از ۱۰۰ بوتیك وجود داشته که به بازرگانی ابریشم، انواع منسوجات، بادبزن، فانوس، تنباکو وهمچنین امور مالی گلاویز گرفتار بودند. گردشگران با قدم زدن در این بلوار ها علاوه بر این که فضای كهنه و جدید و رویایی گذشتگان را به یاد می آورند می توانند سوغاتی های چینی هم تهیه کنید.

معرفی شهر پینگ یائو

جالب بدانید که اگر قصد خرید ارمغان دارید، بهتر است بدانید که کفش های گلدوزی شده در رنگ های افزون زیبا و چشم نواز و همچنین اشیای تزئینی چوبی که به طرز ماهرانه ای لاک الکل وازده اند جزء بلوز بی آستین كادو این شهر باستانی مربوط به تاریخ مهم منظور میشوند.

درمرکز این معبر سنگفرش شده، برج اضافه آرایش آراستگی وجود دارد که بلندی آن به بیش از هجده متر میرسد و به برج شهر مشتهر است. این بنا حایز بر سه طبقه است. طبقه اول آن که به نظیر رشدیابنده عمل میکند، از آجر آفریده شده و دارای دو در شرقی و غربی است. در طبقه دوم این بنا نیز ساختمانی وجود دارد. این برج بلندترین شالوده شهر لحاظ میشود و به همین دلیل تاپ :صفت عالی محل برای دیدن کل شهر از فراز آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *