آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر گویلین

شهر گویلین یکی از شهرهای زیبا و دیدنی چین است در جنوب شرقی این کشور واقع هست. برای دسترسی به این شهر باید به «استان گوانگ چی» بروید که این روزها یکی از مرادها اصلی تماشا در این کشور به شمار می رود. نام شهر گویلین به معنای «جنگل زیتون شیرین» بوده و به سبب توپوگرافی فرسایشی در این منطقه تخته سیاه انگش تنما های منحصربه فردی را به وجود آورده است که دیدن آن ها خسته نخواهید شد. در ادامه در مطلب جاهای دیدنی چین در مورد آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر گویلین بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نماد شهر گویلین تپه ای است به نام بینی فیل فیل که یکی از کوه های نامور این منطقه به شمار می رود و در محل طلاقی دو رود “لی” و “شکوفه های هلو” قرار دارد. دلیل نام گذاری این کوه هم دقیقا شکل آن است که شبیه بینی فیل فیل بزرگ در حال آب نوشیدن و تناول كردن از رودخانه می باشد. در کوه خرطوم فیل، غار «ماه آبی» که بین بینی فیل و بدنش است، غار چشم فیل و پرسپكتیو بی ‌نظیر دیگری را می ‌توانید نظر کنید. در طول شب تپه ی بینی فیل نمایی افزون دیدنی دارد و در شب هایی که سما صاف است می تواند مهمترین جلب ی دیدنی این شهر باشد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر گویلین
نمایش سانجی لیو

نمایش دیدنی سانجی لیو که یکی از بزرگترین اجراهای لنداسکیپ زنده در این شهر است. صحنه ی نمایش در نمای وصله زینت از کوه ها و آب های گویلین چیده شده است و چشم اندازهای عجیب و غریبی نیز دارد. در این عرضه مجموعه ای آداب دانی های یكسان و عنر عالی چین قابل آگاهی است و ایضاً ترکیبی از آهنگ های کلاسیک سانجی لیو، فرهنگ های یكسان اقوام، ماهی گیری و تعیش كشاورز این شهر را منعکس خواهد کرد. اگر به این شهر سفر کردید حتما اجراهای سانجی لیو را بروید.
خیابان غربی یانگشو

در غرب شهر یانگو خیابانی با بافت باستانی مربوط به تاریخ مهم و بیش از ۱۴۰۰ سال وجود دارد که یکی از جذابیت های این شهر به شمار می رود. خانه ها و شالوده های زراعت پیشه که در این گذرگاه قرار دارند، احساسی بین المللی را در بازدیدکنندگان این معبر به وجود می آورد. این معبر کوچک پر از لوكس فروشی های متنوع از قبیل چای شیر، سوغاتی، صنایع دستی و … می باشد و بازهم جمع بر لوكس فروشی ها مهمانخانه ها و کافه های زاید هم وجود دارد که این بلوار را پرنقش کرده و نبض شهر را زنده نگه داشته است. كثرت از توریست‌ها با التصاق به یانگشو جذب شارع غربی می‌شوند. در این مكان طعم سنت را با دنیایی از توان می‌چشید. نکته جالب دیگر این مكان دوستی با زبان‌های اندرونی ظاهری و باطنی بیگانه و آداب شناسی چینی است.

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر گویلین
دوچرخه سواری در یانگشو

از دلبر ترین اسباب نقلیه ای که در چین بیش رواج دارد و جهت کاهش قرض هوا مردم سعی می کنند که از آن مصرف کنند دوچرخه است. در شهر گویلین هم دوچرخه سواری یکی از جذاب ترین تلاش ها به شمار می رود و راهی برای لذت بردن از سفر نیز به شمار می رود چرا که با گذر از بین جاده هایی با گل های وحشی و شالیزارهای برنجی که در حواشی این شهر وجود دارد تعیش مردم محلی این استان یانگشو را خواهید دید.
رودخانه لی

یکی از اصلی ترین جاذبه هایی که در سفر به گویلین باید از آن دیدن فرمایید جو لی است، در واقع بدون دیدن این جو نمی توانید بگویید که این شهر چینی را دیده اید. آب رودخانه ی لی به معیار ای زلال است که می توانید از آنجایی که قایم راكد و نشسته ای تا اعماق جیحون را ببینید، به گونه ای که تصور در روبه رو آبگین قرار ملول اید. بسته به نقطه‌ای که شما ایستاده‌اید و آب و هوای آن روز، براز متفاوتی از این رودخانه خواهید دید. هر روز توریست‌ های زیادی در طول این نهر قدم می‌زنند و یا با کروز بر روی جو گشت می‌زنند. ایضاً در پیرامون رود «لی» می‌توانید یکی از بزرگ ‌ترین و زیباترین کارست ‌های جهان را ببینید. کارست حسب معمول به منطقه ای که از سنگ های آهنگی پر از توده و شکاف های ژرف مبهم شده باشد و غارهای تونل قرار دارد نیز گفته می شود.

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر گویلین
رودخانه یولونگ

از جلب های شهر گویلین در چین و دیگر رود معروفی که در این شهر وجود دارد رود یولونگ است که یکی از بزرگترین شاخه های منشعب از رود لی است و به اصطلاح به آن «لی کوچک» می گویند. چشم اندازها طبیعی غزارت در طول جو هستند که سرووضع می کنند و بسیار پل های كهن شهیر در گوانشی در این ناحیه دیدنی قرار دارند. در لبه این رود می توانید دوچرخه اتومبیل کنید و از تكوین بی نظیر آن بهره ببرید.
شالیزارهای پلکانی لانگجی

مزارع پلکانی لانگجی در ایالت «Longsheng» با قدمتی بیش از ۶۵۰ سال واقع شده است. این زمین‌ها ردیف به ردیف روی هم به صورت مارپیچ از پی به بالای دامنه‌ی کوه پراکنده‌اند و شبیه زنجیره‌های بزرگ به نظر می‌رسند. در هر فصلی چشم‌انداز متفاوتی را شاهد خواهید بود؛ در بهار، آب در شالیزارها مالامال شده و نمایی شبیه به پابند نقره‌ای سرازیر از تپه را تشکیل می‌دهد؛ در تابستان جوانه‌های برنج در سبزی با یکدیگر توقع می‌کنند و دانه‌هایی که در تیر بالغ و زرد می‌شوند به مثل هماهنگ برج‌های زردرنگ می‌مانند؛ در زمستان نیز برف با سپیدی‌اش همه‌ی تپه را اتساق می‌کند. در هر فصلی که به این منطقه بروید با منظره‌ای چشم‌نواز پیدا می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *