هر آنچه که باید در مورد جشنواره چونگ یونگ چین بدانید

جشنواره چونگ یونگ چین که به نشانی چراغانی آخرت نهم The Double Ninth Festival نیز شناخته می شود، جشن ای برای رفتن به مکان های بلند یا بزم ای برای ربیع است که همه مردم چین را گلاویز گرفتار خود می کند. این جشن برای یادآوری فصل خریف برگزار می شود. بر اساس برآورد چینی این جشن در روز نهم ماه نهم بر پا می شود.

در هنگ کنگ این روز را تعطیلات اشتراكی عرض آشكار کرده اند و اگر در تقویم و در سالی این روز به روز یکشنبه بیفتد، به جای آن روز بعد یعنی روز دوشنبه را نابودی می کنند. این جشن در ماکائو نیز به نشانی تعطیلات اعتراف شده و اغلب به نام چونگ یونگ (در نوشتار با نوع چینی آن فرق دارد) Chong Yeung مشخص و ناپیدا شده است. در ادامه در مطلب جاهای دیدنی شانگهای در مورد هر آنچه که باید در مورد جشنواره چونگ یونگ چین بدانید بیشتر می گوییم.

در هنگ کنگ این روز یکی از ۱۲ روز انحلال رسمی در سیرالملوك سابقه زمان هر ساله چینی است. مردم شرق آسیا در این جشن چه کارهایی را ادا می دهند؟ در دنباله مطلب، راجع به آداب و رسوم و فعالیت های مردم در این روز برایتان صحبت خواهیم کرد. در کل اراده ما به شما این است که اگر قصد سفر به هر نقطه از دنیا و به هر کشوری را دارید، سعی کنید که راجع به جشن ها و شادی های برگزار شده در آن کشور مطلع شوید. با این کار نه تنها می توانید با ملاحت و دافعه ها و بناهای باستانی بی ربط به شاهنامه مهم مقصدتان آشنا شوید، بلکه با آداب دانی و ملاحت و دافعه های فرهنگی آن کشور هم آشنا می شوید. در واقع با یک تیر دو نشان می زنید!

تاریخچه شکل گیری و آداب و رسوم این جشن

در قلب این جشن تفهیم هر ساله یک افسانه ای عتیقه برای مردم چین است. در این افسانه که به آل هان در بین سال های ۲۰۲ قبل از تولد تا ۲۲۰ بعد از پیدایی برمی گردد، این طور بیان می کند. در زمانی که در قرمز پری هان خلافت به نام وون Woon King فرمانروایی می کرد با فالگیری پدیدار شد و آن رمال به او اندرز کرد که در روز نهم ماه نهم تمام خویشان خود را به نقاط سیلی توزین ببرد. ملك به وصیت رمال عمل کرد اما به مردم سرزمینش نگفت.

در آن روز پس از آخر كمال یافتن غالب آمدن روز و رجعت خدیو و اعقاب اش به شهر، با صحنه دلخراشی رك شدند. تمام مردم شهر که به ارتفاعات نرفته بودند، پناه نگرفته بودند و از واقعه خبر نداشتند، همگی مرده بودند. در ظاهر خلوت و جلوت همگی قتل عام شده و سرهایشان جدا شده بود. در طی سال ها این مبحث ملودی اصلی تحول به موهوم و واقعی شده است که مردم در روز نهم ماه نهم آن را جشن می گیرند. مردم در جشنواره چونگ یونگ چین رفتن به ارتفاعات را خوش اله بختكی می دانند. یکی از آداب و رسوم در این روز کایت بازی و بادبادک هوا کردن است. این کار در ایمان مردم باعث اعزام بداقبالی به سپهر و دور کردن آن از افراد دیگر است.

نحوه ی انجام

امروزه مردم هنگ کنگ یک رسم دیگر را هم اجرا می کنند. کل اعضای هر اعقاب با هم در یکجا جمع می شوند و همگی با هم به سر خاک عزیزان از دست رفته شان می روند. مقابر را تمیز می کنند و سنت حیثیت به آن ها را برپا می کنند. گورستان را جارو می زنند، ادوات درون آن را مرتب می کنند، به اسلاف خود مواد غذایی مورد تعشق آن ها را پیشكش می کنند و در مدفن ها می گذارند. در روز غزارت از اشخاص و مردم هنگ کنگ، به عدو قوم شان به پیاده روی، دوچرخه سواری و پیک نیک با قوم خود در تكوین و بالای تپه ها می روند.

شبیه این مراسم، جشن دیگری در چین در فصل بهار برگزار می شود که به آن جشنواره جارو زدن مدفن Tomb Sweeping Festival می گویند. نام دیگر این جشن چینگ مینگ Ching Ming است. مردم چین به جمله رفتن به بلوكها طویل “deng gao (登高)” دنگ گائو می گویند.

جشنواره چونگ یونگ هنگ کنگ

در این روز یک کیک خصوصی پخته می شود که مردم چین به آن گائو می گویند. نوش كردن این کیک همان تاثیری دارد که بالا رفتن از کوه در این روز دارد. براین اساس اگر به هر دلیلی در روز سور چونگ یونگ چین نتوانید به کوهنوردی یا نقاط مرتفع بروید، می توانید با گساردن کیک گائو در محل ها پیک نیکی قرین تمام پارک ها و تپه های خشنود چین باز هم خوش شانسی و وقایع خوب در دوام سال را به سمت خود بکشانید.

غزارت از اشخاص هر دو کار را در این روز ارتكاب می دهند. به نشانی یک گردشگر و توریست که تازه به چین سفر کرده است، در این مناسك با مردم معاشر شوید. با آن ها به ارتفاعات پیاده روی کنید یا بر سر سفره آن ها در منطقه ها پیک نیکی مدعو شوید. اگر با سلاله ای معشوق شدید، بهتر است که شما نیز به آن ها هدیه ای بدهید. در ضمن فراموش نکنید که به معتقدات و آداب و رسوم دیگر مردم احترام بگذارید. مردم چینی معتقدند که اگر کیک گائو را در شادی چونگ یونگ چین بخورند، در سال آتیه در ربع های کاری خود بهتری قرار خواهند گرفت و ارتقا کاری خواهند داشت.

جشنواره چونگ یونگ چین-کیک گائو

تاریخ برگزاری این سنت هر ساله مستحیل مسخ می کند. در سال ۲۰۱۷ در تاریخ ۲۳ اکتبر زمان به جاآوری این مناسك بود. در سال ۲۰۱۸ روز آن به ۱۷ اکتبر و روز چهارشنبه مستحیل مسخ خواهد کرد. با سفر در این تاریخ، می توانید در هر کشور آسیای شرقی مانند چین، تایوان و گاهی کره شاهد به جاآوری چنین مراسمی باشید. همچنین این مراسم در سال آتیه یعنی سال ۲۰۱۹ به سرگذشت ۷ اکتبر و روز دوشنبه تبدیل خواهد کرد. برای رزرو بلیط جت به هر کدام از این مسیرها، اجناس پروازها را در سایت الی گشت دقت کنید و در سرانجام پرواز مختار خود را به صورت آنلاین معامله و شرا کنید.

هم اگر سوالی در مورد رزرو هتل ها، بلوز بی آستین هتل های چین، بهترین هتل های تایوان، ارزان ترین هتل ها و ایضاً تباین بین ایرلاین ها در صعود به چین و تایوان و ماکائو دارید،.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *