جاذبه های شهر گویلین چین

نماد شهر گویلین تپه ای است به نام بینی فیل فیل که یکی از کوه های معروف این ناحیه به شمار می رود و در محل طلاقی دو رود “لی” و “شکوفه های هلو” قرار دارد. دلیل نام گذاری این کوه هم دقیقا شکل آن است که شبیه بینی فیل فیل بزرگ در حال آب نوشیدن و تناول كردن از جو می باشد. در کوه خرطوم فیل، غار «ماه آبی» که بین بینی دراز بینی فیل (فیل) فیل و بدنش است، غار چشم فیل و مناظر بی ‌نظیر دیگری را می ‌توانید مشاهده کنید. در طول شب تپه ی بینی دراز خرطوم (فیل) فیل نمایی علاوه دیدنی دارد و در شب هایی که هوا و زمین صاف است می تواند مهمترین جاذبه ی دیدنی این شهر باشد. در ادامه در مطلب جاهای دیدنی چین در مورد جاذبه های شهر گویلین چین بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نمایش سانجی لیو

نمایش دیدنی سانجی لیو که یکی از بزرگترین اجراهای لنداسکیپ زنده در این شهر است. صحنه ی عرضه در نمای بغاز از کوه ها و آب های گویلین چیده شده است و چشم اندازهای عجیب و انس نیز دارد. در این نشان دادن آلبوم ای آداب شناسی های متنوع و عنر عالی چین قابل نظر است و ایضاً ترکیبی از آهنگ های کلاسیک سانجی لیو، آداب دانی های متنوع اقوام، ماهی گیری و تعیش كشاورز این شهر را منعکس خواهد کرد. اگر به این شهر سفر کردید حتما اجراهای سانجی لیو را بروید.
خیابان غربی یانگشو

در غرب شهر یانگو خیابانی با بافت تاریخی و بیش از ۱۴۰۰ سال وجود دارد که یکی از گیرایی های این شهر به شمار می رود. خانه ها و ساختمان های برزگر که در این خیابان قرار دارند، احساسی بین المللی را در بازدیدکنندگان این شارع به وجود می آورد. این بلوار کوچک پر از لوكس فروشی های مختلف از قبیل چای شیر، سوغاتی، صنایع دستی و … می باشد و ایضاً جمع بر مغازه ها مهمانخانه ها و کافه های اضافی هم وجود دارد که این شارع را ساده کرده و نبض شهر را زنده نگه داشته است. وفور و كمی از توریست‌ها با رسیدن به یانگشو جذب معبر غربی می‌شوند. در ایدون طعم سنت را با مادی و اخروی از كارمایه حال می‌چشید. نکته جالب دیگر اینجا موانست با زبان‌های بیرونی و فرهیختگی چینی است.
دوچرخه موتور در یانگشو

از جانان ترین اسباب نقلیه ای که در چین متجاوز رواج دارد و جهت کاهش آلوده شدن هوا مردم سعی می کنند که از آن كاربرد کنند دوچرخه است. در شهر گویلین هم دوچرخه موتور یکی از جذاب ترین جهد ها به شمار می رود و راهی برای لذت بردن از سفر نیز به شمار می رود چرا که با گذر از بین جاده هایی با گل های وحشی و شالیزارهای برنجی که در پیرامون این شهر وجود دارد معیشت خوش گذرانی كردن مردم محلی این استان یانگشو را خواهید دید.

رودخانه لی

یکی از اصلی ترین جلب هایی که در سفر به گویلین باید از آن دیدن فرمایید نهر لی است، در واقع بدون دیدن این نهر نمی توانید بگویید که این شهر چینی را دیده اید. آب جیحون ی لی به پایه ای زلال است که می توانید از آنجایی که برپا ای تا اعماق جیحون را ببینید، به گونه ای که انگار در مستوی آبگینه قرار محزون اید. بسته به نقطه‌ای که شما ایستاده‌اید و آب و هوای آن روز، زیبایی متفاوتی از این جیحون خواهید دید. هر روز توریست‌ های زیادی در طول این نهر قدم می‌زنند و یا با کروز بر روی جیحون گشت می‌زنند. هم در نواحی رود «لی» می‌توانید یکی از بزرگ ‌ترین و زیباترین کارست ‌های جهان را ببینید. کارست طبق معمول به منطقه ای که از سنگ های آهنگی پر از توده و شکاف های ژرف صریح شده باشد و غارهای دالان قرار دارد نیز گفته می شود.
رودخانه یولونگ

از جاذبه های شهر گویلین در چین و دیگر رود معروفی که در این شهر وجود دارد رود یولونگ است که یکی از بزرگترین شاخه های منشعب از رود لی است و به زبان به آن «لی کوچک» می گویند. مناظر غریزی فراوانی در طول جیحون هستند که خودنمایی می کنند و بسیار پل های قدیمی بنام در گوانشی در این ناحیه دیدنی قرار دارند. در مرز هامش و متن این جو می توانید دوچرخه ماشین کنید و از ابداع بی نظیر آن بهره ببرید.

شالیزارهای پلکانی لانگجی

مزارع پلکانی لانگجی در ایالت «Longsheng» با قدمتی بیش از ۶۵۰ سال واقع شده است. این زمین‌ها ردیف به ردیف روی هم به صورت حلزونی از بنیان به بالای دامنه‌ی کوه پراکنده‌اند و شبیه زنجیره‌های بزرگ به نظر می‌رسند. در هر فصلی چشم‌انداز متفاوتی را شاهد خواهید بود؛ در بهار، آب در شالیزارها لبالب شده و نمایی شبیه به كند نقره‌ای آویزان از تپه را تشکیل می‌دهد؛ در شتا جوانه‌های برنج در سبزی با یکدیگر توقع می‌کنند و دانه‌هایی که در خزان و بهار بالغ و زرد می‌شوند به مانند برج‌های زردرنگ می‌مانند؛ در شتا نیز برف با سپیدی‌اش همه‌ی تپه را ترتیب می‌کند. در هر فصلی که به این منطقه بروید با منظره‌ای چشم‌نواز بی پرده می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *