تپه های رنگی در چین

چین یکی از کشورهایی می باشد که دارای تاریخ بسیار عمیقی می باشد این کشور دارای شهرهای بسیار زیادی می باشد که هر کدام دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد که در شهرهای مختلف این کشور زیبا قابل بازدید می باشد در ادامه در جاهای دیدنی چینی در مورد پدیده ای به نام تپه های رنگی در چین بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پدیده دانکسیا لندفرم یا کوه های منقش چین یکی از بی نظیر ترین و زیبا ترین نمود بود حادثه ها و مبحث ها زمین شناسی است و در برخی مناطق چین قابل نگاه است، آشنا ژانگی در استان گانسو چین. این مظهر که به معنی ابر سرخ می باشد در بخشی از زمین دیده می شود که سنگهای آن ماسه ای و به رنگ قرمز است. این سنگ ها در گذر زمان به کوهها و صخره هایی زیبا و شگفت انگیز و دیدنی مبدل شده اند. دانکسیا یعنی ابر سرخ! و این ابر سرخ کوهستانی قله هایی با نوک تیز و تپه های گرد است.

پدیده‌ی اصلی رنگارنگ یا ژانگی دانکسیا لندفرم رگه‌هایی به رنگ‌های آبی، قرمز، زمردی، سبز، نارنجی،زرد، و… است که بخش های رنگ ها رنگارنگ ژانگی دانکسیا لندفرم را بغاز بخشوده است. این تنوع و تنوع رنگی در این نقطه از چین بیش از هر چیز یک بوم زیبای نگارگری طراحی را در ذهن تماشاچی به خاطرآوری یكدیگر را (فرا)خواندن و تدافع به می کند، یک اثر سورئالیستی که هیچ شباهتی با دنیای تصوری و تكوین رنگی ندارد و گویا این مظهر شگفت انگیز و این کوه های ساده چین اغلب یک فتوشاپ است تا یک نمود بود حادثه ی طبیعی.

تپه های رنگی در چین

پدیده ژانگی دانکسیا لندفرم که گاز پینه خیره کننده آن و همچنین نظم و ترتیبی که در این رنگ آمیزی فطری صورت رنجیده هوش از سر انسان می برد یک نمونه‌ از مظهر های ویژه اختصاصی به فرد هزارها هزارگان مظهر ژئومورفولوژی سنگی است که از ماسه سنگ‌های قرمز و کنگلومراها بوجود آمده است. رودهایی که به بحیره می ریزند، چه چیزی با خود از آن بالا دست ها به رهاورد می آورند که حاصلش رسوبات رنگی است؟ این رسوبات پس از ته نشین شدن چنین وصله زینت را برای کوه های رنگارنگ چین می آفرینند.

این فرآیند شکل گیری ژئوپارک ژانگی بالغ بر ۲۴ هزارهزار سال به زیاده گویی و ایجاز دراز كردن کشیده و می توان قدمت آن را به دوره کرتاسه، از ادوار علم زمین شناسی نسبت داد. به عزت تری یونسکو این منطقه را ارثیه دنیوی كلی نامیده و سبب شد تا این کوه های ساده چین شهرت دنیوی كلی پیدا کند.
طبیعت رنگی

برای آزادی از هزارها هزارگان چالش وحشتناک و نادان کننده خوش زیستن مد تازه شاید دلتان مطلوب باشد به اعتكاف یا با یک مصاحب سفر کنید به دور دست ها و از هر چه که هست دور شوید! آزاد و رها، بی وزن همچون طیر ای سبکبال در فلك خیال و مادی و اخروی رنگ و زیبایی، چه چیز می تواند مانع از این سفر رویایی و تصعید بر فرار کوه های پرنگار چین شود. سفری که آرامشی در وجود انسان جاری می سازد که هرگز در تصور نمی گنجد.

قدم زدن بر فرشی از رنگ ها رنگارنگ کمان رنگ ها، فرق بین رویا و راستی راست در ایدون ناممکن می شود در این نقطه از کره ما، در چین، در گانسو، یک لحظه در خود فرو می روی و با خود می گویی این زمین ما که این همه سعی در نیستی و زشتی اش کرده اند چنین جنت مكان از رنگ و براز دارد دیگر نقاط جهان چه خبر است؟! به نظر می رسد كم قیمت ترین زمان برای رفتن به این نقطه زیبا از زمین و غرق شدن در بغاز های آن، ماه های ژوئن تا سپتامبر می باشد. در فصل صیف و زمستان ساعات معاینه بررسی ۵ صبح تا ۸ بعد از ظهر است و در زمستان از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر می باشد. مركز معاملات اوراق بهادار و سهام تحصیل به هزینه دولت یاموسسات شهریه ورودی به این منطقه و دیدار مجدد از آن برای هر نفر ۱۰ دلار است.

تپه های رنگی در چین
پدیده دانکسیا لندفرم

لازم به روشنگری است که جور این کوههای رنگی در واق واق هم بینایی دیدار می شود که یکی از شگفتی های غریزی کشورمان است. مكان جغرافیایی این واقعه زیبا در کشورماندر ۲۴ کیلومتری شمال شرقی شهر تبریز استان آذربایجان شرقی است که اگر به آنجا سفر کنید این مظهر قابل ملاحظه است. این مظهر در زبان محلی آلاداغ لار یا کوههای رنگی گفته می شود. منطقه ای که در مسیر شمال جاده زنجان به تبریز و قبل از شهر گیرودار در این استان واقع قرار دارد. به نظر می رسد که این پدیده به ساخت هایUpper red تعلق داشته باشد همان سازندهایی که محققان آن را آفریننده های قرمز بالایی زمین می دانند و طبق تفرقه بندی زمین شناسی در اغلب نقاط مرکزی ایران روی توف های ائوشن وجود دارند.

محققان بر این باورند رنگ قرمز این کوه های رنگی تبیین گر اکسیژنی است که به وفور وجود دارد و نیز آتمسفر اکسیدان که برای ترکیب با اکسیژن نیاز است. ترکیب رنگی رنگهایی معتاد خواهر شبیه نارنجی، سبز گیاهی، سفید، قرمز، زرد در نمای این ارتفاعات چشم انداز بسیار زیبا وبدیعی بوجود آورده است. در فاصله کمی از این کوه ها چند روستای زیبا وجود دارد که در میان این کوههای رنگی جا خوش کرده اند و پرسپكتیو گاز پینه را بوجود آورده اند.

Related image

این خانه ها همه در ساخت شان از خاک کاهگلی مصرف شده و به رنگ قرمز است. رنگی بودن این کوه ها و خصوصاً رنگ های زنده و شاد چیز در آن، رنگ هایی معتاد خواهر شبیه رنگ مسی و زرد که در زیر نور مهر روشنی و رونق شكوه و زیبایی خاصی به آن می بخشد و یکی از زیباترین نگارگری طراحی های صنع به شمار رفته و رخیص برای عکاسان انشا دوست و علاقمند به این گونه سوژه ها است. امید است که با سفر به این كون زیبا و چشم نواز خاطره ها خوشی را برای خود ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *