سفر تجاری به چین از صفر تا صد

گونه به چین برویم؟ چگونه ویزا تهیه کنیم؟ برای اقامت چه باید کرد؟ این ها سوال هایی است که علاقمندان به تجارت و فعالیت اقتصادی درباره چین می پرسند. امروز در مجله گردشگری اراول سعی شده به این سوال ها جواب داده شود و راحت ترین راه و کم هزینه ترین روش برای سفر تجاری به این کشور معرفی گردد. این مطلب برای افرادی که به تازگی به موضوع تجارت در چین علاقمند شده اند مثمر ثمر خواهد بود چون همه چیز را درباره سفر تجاری به چین، از گرفتن ویزا و رزرو محل اقامت تا نوع برخورد با طرف های چینی مورد توجه قرار داده است. با ما همراه باشید.

سفر تجاری به چین

ویزای چین

برای سفر تجاری به چین می توانید از انواع مختلفی از ویزا استفاده کنید. این ویزاها عبارتند از: ویزای تجاری، ویزای توریستی شخصی، ویزای توریستی گروهی، ویزای دانشجویی، ویزای کار. از آنجایی که هدف اصلی شما از این سفر تجارت است، بهترین راه این است که اقدام به اخذ ویزای تجاری کنید.

با این حال بهترین نوع ویزا برای چین ویزای نوع L است. این ویزا از نظر زمانی به ۳۰ روز محدود می شود و تنها یک بار می توان با آن وارد چین شد. ویزای نوع L یا ویزای توریستی چین را نمی توان انفرادی دریافت کرد بلکه باید حداقل برای ۵ نفر دریافت شود. متاسفانه این قانون از سال ۹۵ به واسطه سفارت چین در ایران ابلاغ شده است.

برای دریافت ویزای توریستی چین مدارک زیر را لازم دارید :

  1. اصل پاسپورت که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد
  2. دو قطعه عکس
  3. گواهی تمکن مالی به مبلغ ۱۲ میلیون تومان (این گواهی را می توانید از طریق بانک تهیه کنید. راه دریافت گواهی تمکن مالی که به آن Draft هم می گویند این است که به بانک مراجعه کنید و مبلغ ۱۲ میلیون تومان به حساب خودتان واریز نمایید. پس از آن می توانید گواهی تمکن مالی بگیرید. پس از اینکه گواهی را گرفتید می توانید مبلغ ۱۲ میلیون تومان را از حسابتان برداشت کنید.

هزینه‌ی صدور ویزای چین برای هر نفر تقریبا۱۱۰ دلار است.

برای دریافت ویزای تجاری چین باید از یک شرکت در چین دعوت نامه داشته باشید. اگر شرکتی را در چین را می شناسید که می تواند برایتان دعوتنامه ارسال کند حتما این کار را بکنید. این نوع ویزا مزایایی دارد که برای سفر تجاری به چین مفید خواهد بود. برای نمونه با داشتن این نوع ویزا می توانید در بسیاری از بانک های چین به خصوص Bank of China و ICBC حساب بانکی به نام خود باز کنید.

 

تورهای چین

اگر تا کنون به چین سفر نکرده اید و این تجربه اولتان است بهتر است از طریق تورهای چین اقدام کنید. خوبی تور این است که گرفتن ویزا، رزرو هتل و خدماتی مثل پیک آپ از دوشتان برداشته می شود. این خدمات برای تازه واردین به چین بسیار حائز اهمیت است. بعد از یاد گرفتن راه و چاه سفر تجاری به چین می توانید سفرهای بعدی را به صورت شخصی اقدام کنید و ویزای تجاری بگیرید. با ویزای تجاری، هم می توانید به تجارتتان برسید هم حسابی چین را بگردید و از جاذبه هایش لذت ببرید.

تبدیل پول در چین

توصیه می شود در سفر به چین پول رایج این کشور یعنی یوان را به همراه داشته باشید. ممکن است در بعضی مبادلاتتان دچار مشکل شوید و از شما دلار پذیرفته نشود. دلیل این موضوع این است که چینی ها برای تبدیل دلار به یوان باید هزینه شخصی بکنند و این موضوع برایشان صرفه اقتصادی ندارد. بهترین کار این است که از کشور خودتان یوان تهیه کنید و با خود ببرید. راه دیگر این است که پس از ورود به چین به بانک ABC شهری که در آن هستید مراجعه کنید و حسابی به نامRMB افتتاح کنید. با این اقدام به شما کارت عابر بانک UNIPAY و توکن اینترنت بانک خواهند داد تا در همان سفر یا سفرهای بعدی از آن استفاده کنید. می توانید از شرکت های ایرانی که در چین قرار دارند بخواهید به حسابتان حواله یوان واریز کنند. تنها باید معادل ریالی حواله یوان را به آن ها پرداخت کنید تا برای واریز یوان به حسابتان اقدام کنند.

اقامت و هتل

پیشنهاد ما این است که پیش از سفر به چین حتما هتل یا محل اقامتتان را رزور کنید. به خصوص اگر در ایام نمایشگاهی به آنجا سفر می کنید. در زمان نمایشگاه ها مثل نمایشگاه کانتون گوانجو نرخ هتل ها دو تا سه برابر افزایش پیدا می کند. این احتمال نیز وجود دارد که نتوانید مکان مناسبی برای اقامت پیدا کنید و حسابی به دردسر بیفتید.

خرید در چین

در کشور چین شهر های بسیاری برای خرید وجود دارد ولی شما باید بدانید قصد خرید چه چیزی را دارید. به طور معمول هر شهری برای کالایی خاص مورد توجه است چرا که کارخانجات مربوط به آن محصول در آنجا متمرکز است. برای نمونه شهر شنزن (Shenzhen ) بیشتر برای خرید کالاهای الکترونیکی از جمله قطعات الکترونیک، کامپیوتر، لوازم جانبی موبایل و دیگر لوازم الکترونیکی مناسب است. همچنین شهر ایوو(Yiwu) برای خرید کالاهای مصرفی مثل لوازم تزئینی، لوازم لوکس ارزان قیمت و کالاهای با کیفیت پایین تر ولی بسیار ارزان توصیه می شود.

بلد بودن زبان انگلیسی یا چینی

شاید تعجب کنید ولی در این کشور پیشرفته بسیاری

از چینی ها و حتی فروشنده ها زبان انگلیسی را خیلی خوب بلد نیستند.

البته می توانند در حد معمول انگلیسی صحبت کنند ولی نوشتن انگلیسی

و مکاتبه آن برایشان آسان نیست. اگر به چنین مواردی برخوردید

حتما از قبل یک مترجم چینی به همراه ببرید. شاید اپلیکیشن های

مترجم سفر هم بتواند کارتان را راه بیندازند. فقط پیش از سفر برای

همه چیز برنامه ریزی داشته باشید که بتوانید

از سفرتان به بهترین نحو برای پیشبرد مقاصد تجاری تان بهره ببرید.

حمل و ترخیص بار

حال که سفرتان با موفقیت و سودهای حسابی به اتمام رسیده است نوبت به حمل

و ترخیص بار می رسد. پس از خرید کردن در چین

طبیعتا می خواهید خریدتان را به سمت ایران حرکت

داده و به سمت بازار ایران هدایتش کنید. شرکت های

کارگو(door to door) در این خصوص کار را راحت کرده اند.

باید کالا را به آن ها تحویل دهید و سپس آن را در ایران تحویل بگیرید.

این شرکت ها اغلب کالای شما را به صورت حمل و ترخیص از چین

تا ایران حمل هوایی یا دریایی می کنند. پس از آن از طریق ترخیصکاران

می توانید کالایتان را ترخیص و سپس در انبارتان در تهران یا مشهد تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *