معرفی کشور چین :

کشور پهناور چین جز اصلی ترین و مهمترین کشور در کل دنیا به حساب می آید . کشور چین دارای جمعیت زیاد و مردمانی پرکار و سخت کوش میباشند و به همین دلیل از تمام دنیا در تمام شهر ها و شهرستان های این کشور سرمایهه گزاری شده است .

با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما گردشگران تور چین را با برترین مراکز خرید در این شهر آشنا سازیم .

 

کشور چین را می توان به عنوان اصلی ترین رکن در اقتصاد دنیا دانست

 

درباره کشور چین

نوع حکومت : دولت کمونیستی، دولت سوسیالیستی، دولت تک حزبی

رئیس جمهور کشور چین : شی جین پینگ (2014) نخست وزیر   لی که چیانگ (2014)

سرود ملی کشور چین : راهپیمایی داوطلبان

بزرگ‌ ترین شهر چین : شانگهای تعداد استان  23

زبان رسمی : ماندارین استاندارد زبان رسمی نوشته شده  بومی چینی خط رسمی   چینی ساده شده

مذاهب عمده در چین : بوداییسم، ‌مسیحیت، اسلام، تائویسم

سن امید به زندگی : 72 سال در مردان و 76 سال در زنان

پول رایج : رنمینبی واحد پول  1 رنمینبی یوانY = 10 جیاو= 100

  قومیتهای رایج در چین : هان  91.5%، ژوانگ، یوگیور، هوی، یی، تبتی، مایو، مانچو، مغول، بویی، کره‌ای و سایر ملیت‌ها 8.5%

تعطیلات رسمی در کشور چین : سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین (اول اکتبر)

 ساعت کار بانک‌ ها : دوشنبه تا جمعه ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر و تعطیلات اخر هفته؛ ۱۰ صبح تا ۵

کشور چین دب دلیل داشتن وسعت زیاد و تاریخ بسیار غنی همواره جز کشور های تاثییر گزار در تمام دنیا بوده است.

 

درباره تاریخ کشور چین !

تاریخ معاصر چين در آغاز قرن بيستم دچار آشفتگي بود .

به دليل طمع در قدرتهای خارجی برای تجارت با کشور پهناور چین و به دليل شورش های بزرگ كه مناطق وسيعی از كشور را از كنترل دولت مركزی خارج كرده بود اقتدار امپراتور در قرن نوزدهم تضعيف شده بود.

در انقلاب ۱۹۱۱ كه با هدايت آقای كومين تانگ به رهبری سون يات سنبه وقوع پيوست ، آخرين امپراتور سلسله منچو سرنگون شد . ملی گرايان کشور چین كه در سمت جنوب کشور چین  قوی بودند ، در شمال كه تحت حكومت سران جنگجو بود با مشكل روبرو بودند .

چيانگ كای  جانشين سون ، به حملاتی در شمال کشور چین دست زد ، ولی به دست حزب كمونيست نوظهور تضعيف گشت . مائوتسه تونگ رهبر كمونيستها پس از يك سري قيام های فاجعه بار شهری ، نيروي خود را بر مناطق روستایی متمركز كرد . مائو پس از اجبار به عقب نشيني از كيانگسی در ۱۹۳۴ ، پيروانش را در سفري ۹۰۰۰ كيلو متری ، موسوم به راه پيمايی بزرگ ، كه ۱۲ ماه طول كشيد رهبری كرد و به استان دور افتاده‌ي شنسي برد . در ۱۹۳۱ ژاپنيها منچوری را تسخير ، و رژيمي دست نشانده برقرار كردند . پس از اشغال پكن و اكثر سواحل چين از سوی ژاپنيها در ۱۹۳۷ ، چيانگ و مائو عليه اشغال گران متحد شدند ولي در برابر نيروهاي برتر موفقيت كمي نصيبشان شد . پس از جنگ جهاني دوم ، شوروي براي تضمين به قدرت رسيدن كمونيستها در چين كوشش كرد . در ۱۹۴۶ مائو به منچوري تاخت و جنگ داخليي كه شروع شد تا ۱۹۴۹ ادامه داشت .

در اين سال مائو در پكن جمهوري خلق اعلام كرد و چيانگ به جزيره‌ی تايوان گريخت و در آنجا دولتی ملی گرا تشكيل شد . در ۱۹۵۰ نيروهاي چيني تبت – كشوري مستقل از سال ۱۹۱۶ – را اشغال كردند .

 

چین جز کشور های دقیقمی و با تاریخ چند هراز ساله می باشد.

 

آب و هوا کشور چین

چین دارای وسعت زیادی بوده که با توجه به این وسعت زیاددر این کشور ، انتظار می رود شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف آن متنوع باشد

با توجه به این تنوع آب و هوایی در چین، بهتر است قبل از سفر به این کشور از شرایط جوی اطلاع یافته و شرایط آب و هوایی منطقه ای که قصد سفر به آن جا را داریم را از قبل بررسی کنیم تا دچار مشکل نشویم.  بر اساس تنوع شرایط آب و هوایی در چین، آب و هوای این کشور به سه قسمت شمالی ، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود.

معمولا شهر های توریستی چین دارای آب و هوا گرم میباشد . شهر های پکت و شانگهای را معمولا در فصل زمستان بیشتر سفر کرده تا  گرمی هوا را تجربه نکنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *