دو جاذبه گردشگری معروف گوانگجو

یکی از شهرهای معروف و مرکز استان گوانگ دونگ چین، شهر گوانجو است. این شهر بزرگترین شهر جنوبی چین به شمار می رود و چیزی در حدود ۸ میلیون نفر جمعیت دارد. گوانجو یکی از مقاصد مسافران و توریست های پرشمار کشور چین به شمار می آید و هر ساله تعداد بالایی مسافر برای تجارت و تفریح به این شهر رهسپار می شوند. در ادامه قصد داریم تا دو جاذبه گردشگری معروف گوانجو را برای شما معرفی کنیم.
جاذبه های گردشگری معروف گوانگجو
جاذبه های گردشگری معروف گوانگجو

شهر گوانجو در شمال دریای دلتای مروارید واقع شده است. بد نیست بدانید وجود مرز شمالی دریای چین با این شهر باعث شده گوانجو را به عنوان دروازه جنوبی کشور چین بشناسند. جاهای دیدنی گوانگجو در واقع یکی از بنادر قدیمی و ویژه چین در طول تاریخ به حساب می آمده است. شهر گوانجو شهری است پرهیاهو و البته دولتمند(!) که جاذبه های بسیاری از جمله باغ های زیبا و آرامگاه های ۲۰۰۰ ساله پادشاهی های مختلف را در خود جای داده است.
جاذبه های گردشگری معروف گوانگجو
جاذبه های گردشگری معروف گوانگجو

رشد و توسعه این شهر در دهه اخیر به واسطه ارتباطات بازرگانی آن تاثیر بسیاری بر سهولت در زندگی مردم آن داشته است؛ بعلاوه برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو نیز تاثیر بسیار بالا بر اقتصاد چین و بخصوص این شهر داشت.
افتتاحیه بازی های آسیایی 2010 گوانگجو
افتتاحیه بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو

روی هم رفته فضای فرهنگی و تاریخی این شهر در کنار جلوه های مدرن و به روز، اقامت شما را در این شهر رویایی می کند. در صورتی که زمانی قصد داشتید به گوانگجو سفر کنید توصیه می کنیم از دو جاذبه گردشگری معروف گوانگجو یعنی معبد اجدادی خاندان چن و تالار یادبود Sun Yat-Sen بازدید کنید.
معبد اجدادی خاندان چن

در حال حاضر این محل به عنوان موزه فرهنگ و هنر گوانجو شناخته می شود. معماری این ساختمان به سبک معماری منطقه گوانگ دونگ است. این محل به همراه معبد اجدادی شهر فوشان، اقامتگاه سان یت سن به شمار می آید.
معبد اجدادی خاندان چن
معبد اجدادی خاندان چن

در قسمت جلوی این تالار یک عمارت با لاخه سنگی قرار گرفته که دور تا دورش را یک طارمی سنگی محصور کرده است. در این سرسرا کنده کاری های پرپیچ و تاب بر روی دیواره ها نقش بسته که نمونه عالی از هنر چوب بری به شمار می روند. همچنین بهترین قسمت این معبد، تراشکاری های فوق العاده زیبایی آن است که در راستای ستایش طبیعت کار شده اند؛ باید اشاره کنیم که جنس تراشکاری ها از چوب، خشت و سفال می باشد.برای سفر به چین باید به سفارت چین مراجعه کنید و ویزای چین مناسب خود را دریافت کنید.
معبد اجدادی خاندان چن
معبد اجدادی خاندان چن
تالار یادبود Sun Yat-Sen

یکی دیگر از مکان های زیبای که بر فراز دامنه های جنوبی تپه Yuexiu قرار گرفته است، تالار یاد بود Sun Yat-Sen می باشد که از دیگر مهمترین جاهای دیدنی گوانگجو محسوب می شود. این بنا در بین سال های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۱ ساخته شده است و از مهمترین آثار طلایه داران انقلاب دموکراسی به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *