۱۲ مکان دیدنی که در کشور چین باید دید

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

“هیچکس نمی تواند یک قهرمان واقعی باشد، مگر اینکه در دیوار بزرگ باشد” گفته های مردمی، که به وضوح نشان دهنده اهمیت توجه چینی ها به این بنای تاریخی منحصر به فرد است. دیوار چین که در چینی Changchengg و یا دیوار بلند شناخته شده است  بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر از قلعه Shanhaiguann در شرق به Jiayuguan در غرب است.

۲ -شهر ممنوعه و کاخ امپریال، پکن

شهر ممنوعه و کاخ امپریال، پکن

بزرگترین و مهمترین ساختمان چینی شهر ممنوعه است که همچنین به عنوان کاخ امپراتوری شناخته می شود ، در قلب پکن قرار دارد و باید در هنگام بازدید از کشور چین مورد توجه قرار گیرد.

۳ – ارتش سرخ مایل به قرمز

ارتش سرخپوست

این مجسمه ها در حال حفاری چاه در حومه Xi’an در ۱۹۷۰s توسط کشاورزان پیدا شدند که بدون شک مهمترین یافته باستان شناسی چین بودند، ارتش Terracottaدر بیش از سه چاله بزرگ زیرزمینی توزیع شده و برای محافظت از آرامگاه امپراتور اول، بیش از ۸،۰۰۰ جنگجو، ۵۲۰ اسب و بیش از ۱۰۰ ارابه ساخته شده است، همراه با تعداد زیادی از شخصیت های غیر نظامی که حدود ۲۸۰ سال قبل از میلاد بوده اند.

۴ – کاخ تابستانی

کاخ تابستانه

با یک مسافرت ۱۵ کیلومتری از پکن، قصر تابستانی امپریالیستی (Yihe Yuán) در میان بیش از ۷۰۰ هکتار از پارک های زیبا  واقه شده است و یکی از جاذبه های گردشگری چین است.در حالی خود کاخ در سال ۱۱۵۳ ساخته شد، اما دریاچه بزرگ آن در قرن ۱۴۴ به منظور افزایش باغهای امپریالیستی افزوده شده است.

۵ – رودخانه لی ،کروز

کروز رودخانه لی

شهر گیلین، که در گوشه شمال شرقی Guangxi واقع شده است دارای برخی از زیباترین مناطق حومه ای چین است و دارای رودخانه هایی است که از طریق شهر و حلقه های کوه  عبور می کند.

۶ -پایگاه تحقیقاتی پاندای غول پیکر در چنگدو

پایگاه تحقیقاتی چنگدو پستانداران غول پیکر

هیچ بازدیدی از چین بدون حداقل تجربه تماشای یک پاندا کامل نخواهد بود. در حالی که باغ وحش های بزرگ کشور دارای نمونه های بسیار خوبی از موجودات شگفت انگیز هستند، بهترین مکان برای دیدن آنها نزدیک به زیستگاه طبیعی خود آنها در پایگاه تحقیقاتی عالی نژاد پاندا غول پیکر در چنگدو واقع در استان سیچوان است. در اینجا شما می توانید  تعداد ۸۰۰ تا پاندا را مشاهده کنید.

۷ -رودخانه یانگ تسه و سه غبار

رودخانه یانگ تسه و سه غبار

رودخانه یانگ تسه در چین مشهور به عنوان چانگ جیانگ است طول رودخانه بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر است، و این رودخانه طولانی ترین و مهم ترین رودخانه در چین و سومین در جهان پس از آمازون و نیل است.

۸ – باغ کلاسیک سوژو

باغ کلاسیک سوژو

باغهای کلاسیک سوژو به عنوان یکی از مهمترین باغ های تاریخی جهان شناخته می شوند و از این رو آنها را به عنوان میراث جهانی یونسکو می شناسند. در شهر تاریخی سوژو در استان جیانگسو، این باغ های باشکوه در قرن ۱۱۱ در زمانی که شهر رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است و با کاشت ۲۷۰ درخت تاسیس شد.از باغ های مجدد بازمانده، معروف ترین باغ ، باغ لذت بخش Lingering است ،

۹ – کاخ Potala، تبت

کاخ Potala، تبت

یکی دیگر از سازه های تاریخی قابل توجه در چین، پایتخت با شکوه Potala  در شهر لهاسا،در تبت است. به عنوان یک قلعه و محل اقامت دالایی لاما بوده است و همچنین در قرون وسطی مرکز قدرت سیاسی و مذهبی بوده و شامل بسیاری از مهم ترین گنجینه های مذهبی است.

۱۰ – شانگهای ، The Bund

شانگهای Promenade: بوند

 در پیاده روی در کنار رودخانه ی شگفت انگیز Zhongshan Lu  و در محله  Bund (ویتان)  تقریبا شما فراموش می کنید که در وسط بزرگترین شهر چین هستید (جمعیت شانگهای بیش از ۲۵ میلیون نفر است). Bundd به خاطر احساس اروپاییاش

۱۱ -دریاچه تاریخی هانگزو غربی

غرب دریاچه تاریخی Hangzhou
 Hangzhou  می تواند بسیار جالب از  لحاظ مکان های تاریخی پر جنب و جوش و معابد باستانی . بسیاری از این مجموعه غنی در اطراف غرب دریاچه وجود دارد، آبشار شش کیلومتری در قلب شهر قدیمی است که توسط تپه های متعدد، pagodas و معابد احاطه شده است.

۱۲  – معبد امپریال شمالی

مأموریت نور: آرامگاه امپریال شمالی

در منطقه شمال شرقی کوهستانی چین، شهر قدیمی Shenyang واقع شده است که یک مرکز مهم تجارت و فرهنگ و خانه Mausoleum of Light (Zhaoling) است و همچنین به عنوان آرامگاه امپریال شمالی شناخته می شود. یکی از مهمترین مکان های تاریخی در شمال شرقی چین است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *