چت روم چیست؟

چت روم چیست؟

اصطلاح چت روم ، یا اتاق چت ، در وهله اول برای توصیف هر نوع کنفرانس همزمان ، گاه گاهی حتی کنفرانس ناهمزمان استفاده می شود. این اصطلاح می تواند به معنای هر فناوری اعم از چت آنلاین و تعامل آنلاین با غریبه ها (به عنوان مثال ، انجمن های آنلاین) تا محیط های اجتماعی کاملاً غوطه وری باشد.

http://opload.ir/images/42299563947888428386.jpg

اولین استفاده از اتاق چت ، به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق متن با گروهی از کاربران دیگر است. به طور کلی ، امکان مکالمه با چند نفر در همان مکالمه ، اتاقهای گپ را از برنامه های پیام رسانی فوری متمایز می کند ، که به طور معمول برای ارتباطات یک به یک طراحی می شوند. کاربران یک چت روم خاص معمولاً از طریق یک اینترنت مشترک یا سایر اتصالات مشابه به هم متصل می شوند و اتاقهای گپ نیز برای طیف گسترده ای از موضوعات پذیرایی می کنند. فن آوری جدید امکان استفاده از اشتراک فایل و وب کم را در برخی برنامه ها فراهم کرده است. این یک اتاق چت در نظر گرفته می شود.برخی از چت روم های ایرانی عبارتند از ناز چت ، پرشین چت ، عسل چت و …

تاریخچه چت روم

اولین سیستم چت توسط دولت ایالات متحده در سال 1971 مورد استفاده قرار گرفت. این توسط Murray Turoff ، جوان فارغ التحصیل دکترا از برکلی توسعه داده شد. و اولین استفاده آن در زمان یخ زدگی دستمزد رئیس جمهور نیکسون در پروژه دلفی بود. این سیستم EMISARI نامیده می شود و به 10 دفاتر منطقه ای اجازه می دهد تا در یک گفتگوی آنلاین در زمان واقعی که به عنوان حزب مهمانی شناخته می شود ، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تا سال 1986 مورد بهره برداری قرار گرفت. اولین سیستم چت آنلاین آنلاین با نام Talkomatic نامگذاری شد ، توسط داگ براون و دیوید آر وولی در سال 1973 بر روی سیستم PLATO در دانشگاه ایلینویز ایجاد شد. این کانال چندین کانال ارائه کرد که هرکدام می توانند تا پنج نفر را در خود جای دهند ، پیامهایی که به عنوان تایپ شده در صفحه های کاربران به صورت کاراکتر ظاهر می شدند. Talkomatic در اواسط دهه 1980 بین کاربران PLATO بسیار محبوب بود. در سال 2014 ، Brown و Woolley نسخه ای مبتنی بر وب از Talkomatic را منتشر کردند.

 

نخستین سرویس اختصاصی چت آنلاین که به طور گسترده در دسترس عموم قرار گرفت ، شبیه ساز CB CompuServe در سال 1980 بود که توسط مجری اجرایی CompuServe Alexander “Sandy” Trevor در کلمبوس ، اوهایو ایجاد شد. اتاق های گفتگو با AOL محبوبیت اصلی کسب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *