راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر

راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر

راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر

با کمی گشت‌و‌گذار در بازار متوجه می‌شوید که صدها مدل کنترلر بازی از برندهای معتبر و حتی ناشناخته وجود دارد که انتخاب را برای مخاطب بسیار سخت می‌کند. ما در این مطلب راهنمای خرید سعی داریم تا به شما کمک کنیم با هر مقدار بودجه‌ای که در دست دارید، بتوانید بهترین گزینه ممکن را برای پی‌سی خود تهیه کنید.

دسته بازی لاجیتک F310
 
نقاط قوت
  • ارزان‌ترین کنترلر استاندارد برای بازی‌های پی‌سی
  • اتصال راحت و بدون دردسر
  • دوام و طول عمر بالا برخلاف ظاهر و کیفیت ساخت
  • وجود نرم‌افزار شخصی‌سازی دکمه‌ها
نقاط ضعف
  • برای دستان بزرگ مناسب نیست
  • از لحاظ ظاهری جذابیتی ندارد

 

نوع اتصال سیمی
ابعاد ۷.۵×۹.۸×۱۴.۲ سانتی‌متر
وزن ۲۱۰ گرم
پلتفرم‌های سازگار پلی‌استیشن ۴
پی‌سی ویندوز
استیم
کروم OS
اندروید تی‌وی
اندروید
امکانات و قابلیت‌ها کابل ۱.۸ متری USB
قابلیت جابه‌جایی بین دو حالت DirectInput و XInput

کنترلر لاجیتک F310 را می‌توانیم یکی از قدیمی‌ترین اما محبوب‌ترین و کارآمدترین دسته‌های بازی ارزان‌قیمت بازار و راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر کالاگود بدانیم که می‌تواند طیف وسیعی از بازی‌ها و پلتفرم‌های مختلف را پشتیبانی کند.

در نگاه اول ما با یک کنترلر سبک و تا حدی کوچک طرف هستیم که شاید این کوچک و سبک بودن برای برخی، مخصوصا افرادی که دستان بزرگی دارند مناسب نباشد. اما با توجه به اینکه در بازار زیر یک میلیون تومان، کنترلرهای فیک و دسته‌های بی‌کیفیت فراوانی یافت می‌شود، گزینه‌های محدودی پیش رویمان قرار دارد و یکی از آنها که حداقلی‌ترین استاندارد لازم را در اختیار دارد، لاجیتک F310 است.

اتصال این کنترلر به پی‌سی بسیار راحت است و به محض وصل کردن USB، هیچ تنظیمات و برنامه‌ خاصی برای تطابق با بازی‌ها یا پلتفرم‌هایی مانند استیم نیاز ندارید. البته که لاجیتک یک نرم‌افزار شخصی‌سازی دکمه‌ها برای علاقه‌مندان عرضه کرده که به شما کمک می‌کند تا تسلط و کنترل بیشتری روی شخصی‌سازی در بازی‌های مختلف داشته باشید.

در مجموع ارگونومی و راحتی این دسته در کنار دوام و کیفیت دکمه‌ها، باعث شده تا با محصولی با طول عمر بالا مواجه باشیم و از طرفی، آنقدر این کنترلر محبوب و همه گیر است که هنوز بعد از گذشت ۱۰ سال از عرضه اولیه، همچنان تولید و فروخته می‌شود.


دسته بازی تسکو TG 170W
 
نقاط قوت
  • سایز مناسب و ارگونومی قابل قبول برای هر اندازه دست
  • اتصال به دو طریق سیمی و باسیم (کابل USB دو متری)
  • قیمت مناسب 
  • مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
  • وجود دکمه Share
نقاط ضعف
  • عدم تطابق کامل با همه بازی‌های پی‌سی و نیازمند استفاده از نرم‌افزار DS4
  • کیفیت ساخت نه چندان مطلوب
  • تریگرها مقداری لق هستند

 

نوع اتصال سیمی (کابل دو متری USB)
بی‌سیم (بلوتوث)
ابعاد ۱۷x16x73 سانتی‌متر
وزن ۶۰۰ گرم
پلتفرم‌های سازگار پلی‌استیشن ۴
پی‌سی ویندوز
استیم
کروم OS
اندروید تی‌وی
اندروید
امکانات و قابلیت‌ها باتری: لیتیوم یون ۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت بلوتوث نسخه ۳.۰ ۴ دکمه اضافی: سوئیچ میکروفون Quik روشن/خاموش

یکی دیگر از کنترلر‌های نسبتا معروف بازار و راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر کالاگود، TG 170W از شرکت ایرانی تسکو است که ارگونومی و ظاهر آن، ما را یاد دسته‌های ایکس‌باکس و حتی پلی‌استیشن می‌اندازد، طوری که انگار هر دوی آن‌ها را با هم مخلوط کرده باشند.

این شباهت به کنترلرهای محبوب باعث شده تا با یک ارگونومی نسبتا مناسب و اندازه مطلوب روبه‌رو باشیم که برای هر دستی راحت است.

ما با یک کنترلر زیر یک میلیون تومان طرف هستیم که تا حد زیادی، جنس بدنه نه چندان خوبش را توجیه می‌کند. همچنین دکمه‌ها و تریگرها شاید در ابتدای کار حس خشکی و سفتی داشته باشند که در استفاده طولانی مدت بهتر می‌شوند.

تسکو TG 170W به دو شکل بی‌سیم (اتصال بلوتوث) و سیمی (کابل USB) قابل استفاده است، با این حال یکی از نقاط ضعف این دسته، عدم تطابق کامل با پی‌سی ویندوز و نیازمند بودن آن به نرم‌افزارهایی مانند DS4 است. بنابراین اگر تصمیم به خرید و استفاده از این دسته را داشتید، حتما برنامه رایگان DS4 را نصب کرده، دسته را روی آن شناسانده و سپس وارد بازی مورد نظر خود شوید.

از دیگر مزایای این کنترلر می‌توان به وجود جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برای متصل کردن هدفون و هدست، دکمه Share برای اشتراک‌گذاری‌های مختلف و توانایی اتصال به سایر پلتفرم‌ها مانند گوشی‌های اندرویدی و iOS اشاره کرد.


دسته بازی گیم‌سیر T4 Pro
 
نقاط قوت
  • یکی از بهترین کنترلرهای موجود بازار با قیمتی مناسب
  • اتصال به سه شکل USB-C، بلوتوث و وایرلس
  • مجهز به سنسور حرکتی ۶ محوره
  • همراه با گیره مخصوص اتصال موبایل
  • پاسخ‌دهی سریع و بدون ایراد و لگ دکمه‌ها
  • قابلیت اتصال به کنسول نینتندو سوییچ و پشتیبانی از تمامی ویژگی‌های حرکتی مخصوص
  • قابلیت ذخیره‌سازی پروفایل‌های متعدد برای دستگاه‌های مختلف
  • نورپردازی زیبای RGB و بدنه شفاف
نقاط ضعف
  • جنس بدنه به خوبی کنترلرهای ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نیست
  • پدال‌های پشتی کنترلر شاید کارایی نداشته باشند

 

نوع اتصال سیمی (کابل USB-C)
بی‌سیم (بلوتوث)
بی‌سیم (وایرلس)
ابعاد ۱۷×۱۶.۸×۷.۳ سانتی‌متر
وزن ۴۰۰ گرم
پلتفرم‌های سازگار نینتندو سوییچ
پی‌سی ویندوز
استیم
کروم OS
اندروید تی‌وی
اندروید
امکانات و قابلیت‌ها پشتیبانی از شارژ سریع
دکمه‌های پشتی قابل تنظیم
اتصال به صورت بی‌سیم ۲.۴ گیگاهرتزی یا بلوتوث و کابل
باتری با ظرفیت ۶۰۰ میلی‌آمپر
دکمه‌های RGB قابل تنظیم

اگر در بازه قیمتی ۱.۴ تا ۱.۸ میلیون تومان به دنبال یک کنترلر باکیفیت و متفاوت با کارایی بالا و تطبیق‌پذیری بیشتر می‌گردید، ما به شما کنترلر T4 Pro از برند گیم‌سیر را پیشنهاد می‌کنیم. کنترلری که تمام ویژگی‌های یک دسته بازی حرفه‌ای و گران‌قیمت را به شکلی مقرون‌به‌صرفه و استاندارد در دل خود جای داده است.

در نگاه اول، کنترلر شباهت بسیار زیادی به دسته بازی ایکس‌باکس دارد و چینش دکمه‌ها و جای‌گیری آنالوگ‌ها کاملا به همان شکل است. با اینکه کیفیت ساخت این کنترلر به نسبت دسته‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس ضعیف‌تر است، اما با توجه به قیمت تمام شده و سایر قابلیت‌‌ها، می‌توان این قضیه را توجیه کرد و حتی در استفاده‌های طولانی مدت هم از آن لذت برد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کنترلر، پشتیبانی از کنسول نینتندو سوییچ علاوه بر پی‌سی و موبایل است. این پشتیبانی صرفا به اتصال ساده ختم نمی‌شود و کنترلر T4 Pro گیم‌سیر با داشتن حسگر شش محوره، از تمامی بازی‌های حرکتی این کنسول پشتیبانی می‌کند.

اگر شما هم از آن دسته از گیمرها هستید که می‌خواهید کنترلر خود را به پلتفرم‌های مختلف وصل کنید، کنترلر T4 Pro گیم‌سیر امکان ذخیره‌سازی تنظیمات مخصوص هر پلتفرم را فراهم کرده و شما دیگر نیاز نیست در هنگام تغییر کارایی دسته از موبایل به پی‌سی، تنظیمات مخصوص به خود را از اول لحاظ کنید.

کنترلر T4 Pro گیم‌سیر به سه روش بلوتوث، وایرلس ۲.۴ گیگاهرتزی و کابل USB-C به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود که از ویژگی‌های جالب و خوب این دسته محسوب می‌شود. باتری ۶۰۰ میلی‌آمپری این دسته بازی می‌تواند تا نزدیک ۱۰ ساعت بازی کردن بی‌وقته جوابگو باشد.

این کنترلر گیم‌سیر دارای بدنه شفافی است که می‌توان اجزای داخلی آن را دید و برای زیبایی هر چه بیشتر، نورپردازی RGB در این دستگاه تعبیه شده که قابل شخصی‌سازی و تغییر است. در مجموع این کنترلر می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای کنترلرهای پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس در پی‌سی باشد و به خاطر کارایی بالا و امکان اتصال آن به دستگاه‌های مختلف در کنار قیمت مناسب، ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارد.


دسته بازی ردراگون Ceres G812
 
نقاط قوت
  • یکی از بهترین کنترلرهای پی‌سی و موبایل در بازار
  • لایسنس رسمی اپل برای اتصال به دستگاه‌های مختلف iOS و مک بدون نیاز به برنامه جانبی
  • همراه با گیره مخصوص اتصال موبایل
  • پاسخ‌دهی قابل اتصال به کنسول پلی‌استیشن ۴
  • قابلیت اتصال به کنسول نینتندو سوییچ
نقاط ضعف
  • می‌توانست مقداری ارزان‌تر باشد

 

نوع اتصال سیمی (کابل USB-C)
بی‌سیم (بلوتوث)
ابعاد ۱۷.۸×۱۷.۶×۷.۴ سانتی‌متر
وزن ۴۳۰ گرم
پلتفرم‌های سازگار نینتندو سوییچ
پی‌سی ویندوز
استیم
کروم OS
اندروید تی‌وی
اندروید
iOS
امکانات و قابلیت‌ها پشتیبانی از شارژ سریع
لایسنس رسمی اندروید و دستگاه‌های اپلی
اتصال به صورت بلوتوث و کابل
باتری با ظرفیت ۶۰۰ میلی‌آمپر

کنترلر ردراگون مدل Ceres G812 یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین دسته‌های بازی است که می‌تواند پاسخگوی گیمرهای پی‌سی و موبایلی باشد. این کنترلر دارای طراحی ارگونومیک است که برای استفاده طولانی مدت کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های این کنترلر، وجود گیره نگه‌دارنده موبایل است که از کیفیت و استحکام خوبی برخوردار است و به راحتی باز و بسته و تا می‌شود. همچنین ردراگون Ceres G812 جزو دسته‌های لایسنس شده و رسمی از سوی اپل برای استفاده در دستگاه‌های مختلف به خصوص گوشی‌های هوشمند آیفون و تبلت‌های آیپد است و در سوی دیگر، کاملا با دستگاه‌های اندرویدی سازگاری دارد.

ارگونومی و کارایی‌های این کنترلر، آن را به یکی از گزینه‌های مناسب برای پی‌سی گیمینگ هم تبدیل کرده است. شما می‌توانید این کنترلر را یا از طریق بلوتوث یا با کابل USB به پی‌سی وصل کنید. باتری داخلی دستگاه دارای ظرفیت ۶۰۰ میلی‌آمپر است و می‌تواند تا بیش از ۱۰ ساعت بازی بی‌وقفه کاربر را همراهی کند.


دسته بازی سونی پلی‌استیشن ۵ دوال‌سنس
 
نقاط قوت
  • کنترلر رسمی کنسول پلی‌استیشن ۵
  • قابلیت اتصال به پی‌سی، مک، گوشی‌های اندرویدی و iOS
  • طراحی فوق‌العاده و ارگونومی بسیار عالی
  • کیفیت ساخت بالا و وجود بافت‌های برجسته ضدتعریق
  • دارای اسپیکر و میکروفون روی دسته
  • وجود دکمه Create (همانند Share)
  • آنالوگ‌های بسیار دقیق
  • وجود مجهز به فناوری‌های اداپتیو تریگرز و هپتیک فیدبک برای القای هوشمند حس حرکت و اتفاقات بازی به دست کاربر
نقاط ضعف
  • مدل‌های قدیمی‌تر از معضل دریفت آنالوگ‌ها رنج می‌برند
  • پشتیبانی محدود از بازی‌های پی‌سی و وابستگی به نرم‌افزارهای جانبی مانند DS4

 

نوع اتصال سیمی (کابل USB-C)
بی‌سیم (بلوتوث)
ابعاد ۱۶x10x6.6 سانتی‌متر
وزن ۲۸۰ گرم
پلتفرم‌های سازگار پی‌سی ویندوز
پلی‌استیشن ۵
پلی‌استیشن ۴
استیم
کروم OS
اندروید تی‌وی
اندروید موبایل
iOS
مک
امکانات و قابلیت‌ها دکمه Share
هپتیک فیدبک
تریگرهای تطبیق پذیر
بافت ضد تعریق باکیفیت
کابل USB-C
مجهز به میکروفون و اسپیکر روی دسته

عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵، همراه با نسل جدید کنترلرهای پلی‌استیشن به نام دوال‌سنس بود که جایگزین سری دوال‌شاک شد. این کنترلر با طراحی نسبتا جدید و مدرن‌تر و به همراه قابلیت‌ها و فناوری‌های پیشرفته و جالب، نظر گیمرها را به خود جلب کرد.

با اینکه تمام توان و کارایی کنترلر دوال‌سنس، در کنسول پلی‌استیشن ۵ نمایان می‌شود، اما این دسته قابلیت اتصال به پلتفرم‌های مختلف از جمله پی‌سی را دارد.

به خاطر ارگونومی، کیفیت ساخت بالا و راحتی و دردسترس بودن دکمه‌ها و فرمان‌ها، بازی کردن با دوال‌سنس لذت بسیار زیادی دارد و می‌توان به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن همه بازی‌ها را از شوترهای اول شخص گرفته تا ریسینگ‌ها و مبارزه‌ای‌ها را تجربه کرد.

با این حال یک مشکل بزرگ دوال‌سنس که البته با نرم‌افزارهای جانبی مانند DS4 تا حد زیادی حل می‌شود، عدم تطابق و پشتیبانی از بیشتر بازی‌های پلتفرم پی‌سی است. با اینکه پلتفرم استیم سعی کرده تا تعداد بازی‌هایی که به صورت پیش‌فرض از دوال‌سنس پشتیبانی می‌کنند را بیشتر کند، اما هنوز تا رسیدن به میزان پشتیبانی صد درصدی کنترلر ایکس‌باکس فاصله زیادی وجود دارد.

فناوری‌های پیشرفته حرکتی و لرزشی دسته فقط روی تعداد محدودی از بازی‌های پی‌سی کار می‌کنند و نباید انتظار پشتیبانی از هپتیک فیدبک و اداپتیو تریگرز را در همه بازی‌های پی‌سی داشته باشید.

دوال‌سنس به دو روش بلوتوث و کابل USB-C می‌تواند به پی‌سی متصل شود. خوشبختانه برخلاف کنترلر ایکس‌باکس، دوال‌سنس دارای باتری داخلی شارژی است. با اینکه میزان شارژدهی دسته در هنگام استفاده از پلی‌استیشن ۵ به خاطر فعال بودن همه قابلیت‌ها کم‌تر از حد معمول است، اما در استفاده از آن با پی‌سی، شارژدهی بهتری را تجربه می‌کنیم.


دسته بازی ایکس‌باکس سری جدید
 
نقاط قوت
  • کنترلر رسمی کنسول ایکس‌باکس سریز ایکس/اس
  • سازگاری کامل با بازی‌های پلتفرم‌های ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • ارگونومی عالی و کیفیت ساخت بی‌نظیر با بافت ضد تعریق دست
  • قابل اتصال بی‌سیم بلوتوث یا سیمی با کابل USB-C
نقاط ضعف
  • استفاده از باتری قلمی برای اتصال بی‌سیم

 

نوع اتصال سیمی (کابل USB-C)
بی‌سیم (بلوتوث)
ابعاد ۱۶x11x6.5 سانتی‌متر
وزن ۴۴۰ گرم
پلتفرم‌های سازگار پی‌سی ویندوز
ایکس‌باکس سریز ایکس/اس
ایکس‌باکس وان
استیم
کروم OS
اندروید تی‌وی
اندروید موبایل
iOS
مک
امکانات و قابلیت‌ها دکمه Share
دی‌پد هیبریدی
بافت ضد تعریق باکیفیت
کابل USB-C
موتورهای لرزشی هوشمند در تریگرهای دسته

اگر به دنبال بهترین، مناسب‌ترین و البته، رسمی‌ترین کنترلر بازی برای ویندوز و پی‌سی می‌گردید، شاید هیچ‌گزینه‌ای به اندازه دسته مایکروسافت ایکس‌باکس سری جدید جذاب و خوب نباشد.

از آنجا که پلتفرم ویندوز متعلق به مایکروسافت است و همچنین این کمپانی در سال‌های گذشته، اکوسیستم ایکس‌باکس را در کنسول‌ها و سیستم عامل ویندوز در پی‌سی‌ها یکپارچه کرده، اکسسوری‌های ایکس‌باکس به خصوص کنترلر آن دارای تطبیق صد درصدی با پی‌سی است و از تمامی بازی‌هایی که چه به صورت رسمی، چه تحت پلتفرم (مانند استیم) و چه کرکی عرضه می‌شوند، به راحتی پشتیبانی می‌کند و نیاز به هیچ تنظیمات خاص یا استفاده از برنامه‌های جانبی برای استفاده از آن نیست.

این کنترلر ۴۴۴ گرمی از ارگونومی خاصی برخوردار است که خود مرجعی برای طراحی کنترلرهای سایر برند‌های ثالث است. دسته ایکس‌باکس سری جدید کاملا در دست جای می‌گیرد و چفت می‌شود و به خاطر وجود گریپ‌ ضد تعریق و برجسته، می‌توان تا ساعت‌ها بدون هیچ خستگی یا ناراحتی خاصی از آن استفاده کرد.

دی‌پد در سری جدید از طراحی بهتری برخوردار شده و به خاطر فرورفتگی که دارد، انگشت شصت عملکرد سریع‌تر و مسلط‌تری روی آن دارد. همچنین دکمه‌های تریگر دسته مجهز به موتورهای هوشمندی در زیر خود هستند که در بازی‌های مختلف، از شوترهایی مانند کالاف دیوتی تا گیرز آو وار و بازی ریسینگ فورتزا هورایزن، حس و حال شرایط بازی را به انگشتان منتقل می‌کنند.

شاید یکی از نقاط ضعف این کنترلر که به دو شکل بلوتوث و سیمی با کابل USB-C به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شود، استفاده از باتری قلمی به جای باتری شارژی است. البته که می‌توان باتری شارژی دسته را به صورت جداگانه خریداری کرد، ولی حتی کنترلرهای بسیار ارزان‌تر هم دارای باتری داخلی شارژی هستند.


دسته بازی ریزر Wolverine Tournament Edition
 
نقاط قوت
  • کیفیت فوق‌العاده برند پریمیوم ریزر
  • قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوان
  • سوییچ‌های فوق‌پرسرعت
  • مپینگ راحت و دلخواه کنترلر
  • نورپردازی RGB
  • سیم جداشونده و قابل تعویض USB-C
نقاط ضعف
  • قیمت بالایی که اگر کنترلر قابلیت بی‌سیم داشت منطقی‌تر می‌شد
  • سختی استفاده از پدال‌های پشتی

 

نوع اتصال سیمی (کابل USB-C)
ابعاد ۱۶x10x6.6 سانتی‌متر
وزن ۲۸۰ گرم
پلتفرم‌های سازگار پی‌سی ویندوز
ایکس‌باکس سریز ایکس/اس
ایکس‌باکس وان
استیم
کروم OS
مک
امکانات و قابلیت‌ها چهار دکمه قابل تنظیم
حالت Hair Trigger برای کاهش زمان پاسخ‌دهی دکمه‌ها
نورپردازی RGB قابل شخصی‌سازی
بافت ضد تعریق و لغزش باکیفیت
کابل USB-C قابل تعویض

اگر به دنبال یک کنترلر حرفه‌ای هستید که بازیکنان مطرح و جهانی E-Sports از آن در رقابت‌های مهم خود استفاده می‌کنند، ریزر به شما کنترلر Wolverine Tournament Edition را پیشنهاد می‌کند.

این کنترلر که تحت پلتفرم و ارگونومی ایکس‌باکس ساخته شده، سازگاری کامل با کنسول‌های ایکس‌باکس سریز ایکس، اس و وان دارد و از طرفی، می‌تواند به پی‌سی متصل شود و از همه بازی‌های تحت این پلتفرم پشتیبانی می‌کند.

کنترلر ریزر ولورین دارای انبوهی از قابلیت‌های شخصی سازی برای بازی‌های رقابتی است. وجود چهار دکمه بیشتر، باعث می‌شود تا بتوانید بسته به سلیقه و علاقه خودتان، کارایی‌های مختلفی را به این دکمه‌ها بسپرید و سرعت عمل بیشتری را در بازی تجربه کنید.

همانطور که گفتیم، طراحی این دسته چیزی شبیه به کنترلر ایکس‌باکس است، اما ریزر تا جای ممکن سعی کرده تا ارگونومی و به خصوص بدنه را ارتقا دهد. دسته در دستان شما بسیار راحت است، لیز نمی‌خورد و به خاطر بافت وسیع و برجسته، جلوی تعریق را می‌گیرد.

این کنترلر همچنین از فناوری Razer Chroma پشتیبانی می‌کند که اجازه می‌دهد تا با اپلیکیشن Razer Synapse، نورپردازی دسته را شخصی‌سازی کنید.

یکی از قابلیت‌های کلیدی این دسته بازی، حالت Hair Trigger است که به محض فعال‌ کردن آن، می‌توانید از سوییچ‌های مکانیکی با سرعت بسیار بیشتری استفاده کنید که می‌تواند برای علاقه‌مندان به بازی‌های شوتر امتیاز مثبتی باشد.

این کنترلر فقط به صورت سیمی کار می‌کند، اما مزیت اصلی اینجاست که اتصال سیمی با کابل جداشونده USB-C انجام می‌شود و کاربر می‌تواند آن را با دیگر کابل‌های تایپ‌سی جابه‌جا کند.


دسته بازی ایکس‌باکس الیت سری ۲
 
نقاط قوت
  • کنترلر رسمی کنسول ایکس‌باکس سریز ایکس/اس
  • طراحی حرفه‌ای و قابلیت‌های بیشتر نسبت به کنترلر پایه ایکس‌باکس
  • سفارشی‌سازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری
  • سازگاری کامل با بازی‌های پلتفرم‌های ویندوز، مک، اندروید و iOS
  • ارگونومی عالی و کیفیت ساخت بی‌نظیر با بافت ضد تعریق دست
  • قابل اتصال بی‌سیم بلوتوث یا سیمی با کابل USB-C
نقاط ضعف
  • قیمت بسیار بالا!

 

نوع اتصال سیمی (کابل USB-C)
بی‌سیم (بلوتوث)
ابعاد ۱۸.۱۱×۱۷.۵×۷.۰۸ سانتی‌متر
وزن ۴۸۰ گرم
پلتفرم‌های سازگار پی‌سی ویندوز
ایکس‌باکس سریز ایکس/اس
ایکس‌باکس وان
استیم
کروم OS
اندروید تی‌وی
اندروید موبایل
iOS
مک
امکانات و قابلیت‌ها دکمه Share
دی‌پد هیبریدی
بافت ضد تعریق باکیفیت
کابل USB-C
موتورهای لرزشی هوشمند در تریگرهای دسته
چهار پدل پشتی جداشونده
قابلیت تعویض دکمه‌ها

دسته بازی ایکس‌باکس الیت سری ۲ را می‌توان حرفه‌ای‌ترین و پیشرفته‌ترین کنترلر بازی حال حاضر دنیا توصیف کرد که نهایت لذت و راحتی را به مخاطب ارائه می‌دهد. مایکروسافت در نسل جدید به سراغ بهبود کارایی این سری از دسته‌های گران‌قیمت و حرفه‌ای خود رفت که نتیجه‌اش این غول بی‌شاخ و دم شد.

شاید مهم‌ترین و چشم‌گیرترین ویژگی این کنترلر در راهنمای خرید دسته بازی کامپیوتر کالاگود، قابلیت تعویض دکمه‌های دی‌پد و آنالوگ‌ها باشد که می‌توان بسته به نوع و سبک بازی آنها را جابه‌جا کرد. همچنین این دکمه‌ها به کوچک‌ترین فشاری حساس هستند و همین مسئله باعث می‌شود تا گیمر بتواند دقت و ظرافت خاصی را در بازی‌ها، به خصوص رقابت‌های آنلاین به خرج دهد.

همانند دسته اصلی ایکس‌باکس سری جدید، کنترلر الیت ۲ هم مجهز به موتورهای هوشمند لرزش در زیر تریگرها است که می‌تواند حس و حال بازی‌های مختلف، از سرعت ماشین‌ها در فورتزا هورایزن تا شوترهایی مانند گیرز آو وار و کالاف دیوتی را به انگشتان انتقال دهند.

کیفیت ساخت این کنترلر حرف اول را می‌زند. وجود بافت بسیار باکیفتی ضد تعریق که می‌تواند دستان کاربر را چفت کنترلر کنند، این دسته را به گزینه‌ای درجه یک تبدیل کرده است.

در این کنترلر برخلاف دسته‌های معمول ایکس‌باکس، دیگر مشکل باتری قلمی ندارید و باتری داخلی می‌تواند تا ۴۰ ساعت بدون وقفه شما را همراهی کند.

اما همه ویژگی‌ها به کنار، اصلی‌ترین مشکل این کنترلر قیمت آن است. هم‌اکنون می‌توان این کنترلر را از حداقل ۵.۸ میلیون تا حتی ۸ و ۹ میلیون تومان پیدا کرد که برای بسیاری دور از دسترس است. با این حال اگر مشکلی از بابت بودجه ندارید و به دنبال بهترین و پیشرفته‌ترین کنترلر بازی حال حاضر پی‌سی هستید، این گزینه را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *