آشنایی با شهر گوانجو

شهر گوانجو یکی از بهترین شهرهای کشور چین می باشد که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد این شهر در کنار تمام زیبایی های خاص خود دارای مردمی خون گرم و آب و هوایی دل نشین می باشد که در مطلب جاهای دیدنی چین در مورد آشنایی با شهر گوانجو بیشتر صحبت می کنیم.

در استان گوانگ دانگ و بخشی از استان همسایه اش یعنی استان گوانگ سی و و شهرهای ماکائو و هنگ کنگ ، مردم به زبان کانتونی (language Cantonese) صحبت می کنند. این زبان مخصوصا در فروشگاه های محلی، رستوران ها و فروشگاه های بزرگ، به گستردگی مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با شهر گوانجو

برای نگارش زبان کانتونی از نشانه های چینی استفاده می شود. زبان کانتونی در مقایسه با زبان چینی استاندارد، شامل چند نشانه اضافه است و علاوه بر این، چند نشانه در این زبان وجود دارد که معنی متفاوتی با نشانه های مشابه در زبان چینی دارد. زبان کانتونی از هویت فرهنگی مردم جنوب مانند شهر گوانگجو چین است و استان گوانگ دانگ به عنوان یکی از معدود مکان هایی است که در رابطه با گویش محلی خود عملکردی بسیار قوی داشته است و ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی مخصوصی برای پخش برنامه ها به زبان کانتونی دارد.

در حالی که نیمی به زبان ماندارین صحبت می کنند. در مکان هایی که محل رفت و آمد گردشگران است، مردم عادی تا حدی قادر به درک زبان انگلیسی هستند.
فرهنگ مردم گوانجو

گوانگجو شهری بزرگ و پرجنب و جوش، واقع در دلتای رودخانه مروارید است و از جمله مناطقی است که حتی از لحاظ استانداردهای چین، پیشرفت بسیار سریعی داشته است. این شهر در زمینه تجارت بین الملل، آشپزی و فرهنگ کانتونی تاریخچه ای پربار دارد. شهر گوانگجو چین شهری است که خلاصه ای از این کشور پهناور را به تصویر می کشد.

در این شهر احساس زندگی مدرن و پیشرفته مرتب خود را به جلو می راند، در حالی که شواهدی از گذشته و قدمت شهر در همه جا وجود دارد، گوانگجو را می توان شهر تناقضات نامید. خیابان های تجاری با مراکز خرید بزرگ و معروف در کنار خیابان های قدیمی و ساختمان های تاریخی قرار گرفته اند، آسمان خراش ها و ساختمان های مدرن در قسمتی از شهر و ساختمان های کهنه و معمولی و در حال فرو ریختن، در بخش دیگر شهر وجود دارد.

آشنایی با شهر گوانجو
ویژگی های ظاهری شهر گوانگجو چین

حتی ممکن است در مقابل رستوران غربی مک دونالد، دستفروشانی را ببنید که در حال فروختن غذاهای سنتی هستند. در هنگام نوشیدن کاپوچینو در یک قهوه خانه معروف، از پنجره که به بیرون نگاه کنید، ممکن است خودرویی معمولی را ببینید که بار بسیار بزرگی را حمل می کند. یا یک خودروی شیک مرسدس سدان را ببینید که با شکوه تمام از همان خیابان در حال گذر است.

وقتی به شهر گوانگجو چین که به مهمان نوازی و صنعت گردشگری معروف است قدم می گذارید، از تعداد کم مردمی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، حتما متعجب خواهید شد. البته این مساله در تمام شهرهای کشور پهناور چین موضوعی رایج است. عدم اشتراک زبانی هرگز باعث نمی شود که مردم صبور و آرام چین، عنان اختیار را در برخورد با شما از دست بدهند یا به تندی با شما رفتار کنند. حتی گاهی مشاهده شده است که تنها وسیله یک ماشین حساب می توان به چانه زنی پرداخت.
آشنایی با شهر گوانجو

شهر گوانگجو چین یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری چین است و هر ساله گردشگران زیادی هم به منظور تفریح و هم به منظور تجارت برای سفر به این شهر چین اقدام می کنند.

یکی از جدید ترین جاذبه های گردشگری دنیا، دایره گوانگجو بوده که با ارتفاع ۱۳۸ متر در مجاورت رودخانه مروارید خودنمایی می کند.
آب و هوای شهر گوانگجو

گوانگجو با وجود اینکه مقصدی مناسب برای گردشگران است، اما از نقاط ضعفی نیز رنج می برد. هوای این شهر بسیار آلوده است و ترافیک آن حتی از شهرهای بزرگی مثل نیویورک، پاریس و هنگ کنگ نیز سنگین تر است.

شهر گوانگجو چین شهری شلوغ و پر رونق است. مردم در طول روز سخت کار می کنند و انتظار دارند که از اوقات بیکاری خود لذت ببرند. شاید به همین دلیل است که این شهر در شب شلوغ و پررفت و آمد هستند. اما این تنها سرگرمی شبانه مردم گوانگجو نیست. سفری دریایی بر رودخانه مروارید در هنگام شب، می تواند یکی از زیباترین خاطرات هر فرد چینی یا گردشگر را رقم زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *