آشنایی با شهر دی باند

دی باند (The Band) یک کنار دسته آبی جذاب و نامور است و عنوان یکی از مراکز توریستی در شهر شانگهای معروف است. این ناحیه از ‏پل‎ Baidu ‎تا شرق رودخانه‎ Jinling ‎ادامه می یابد و حدود ۱٫۵ کیلومتر طول دارد. با ورود به این ناحیه می توانید قدم بزنید و از تماشای مناظر و ساختمان هایی که در اكناف این معبر وجود دارد لذت ببرید. از جمله گیرایی كشش های معروفی که می توانید آنها را مشاهده کنید‎ Oriental Pearl TV Tower ‎و‎ Jin Mao Tower ‎هستند. این منطقه یکی از ۱۰ مکان .‏دیدنی شانگهای است که ارزش قدم زدن و دیدن را دارد. یکی از ارزشمندترین مکان دیدنی این منطقه ۵۲ بنیان در قسمت غربی آن است ‏که دارای معماری های متنوع به سبک های گوتیک، باروک، رومی، کلاسیک و دوره رنسانس است‎. در ادامه در مطلب جاهای دیدنی شانگهای در مورد آشنایی با شهر دی باند بیشتر صحبت می کنیم.‎‏‏‏

آشنایی با شهر دی باند
دی باند در شهر شانگهای

طول این اسکله جذاب و دیدنی حدود ۱.۵ کیلومتر بوده و در مجدود پل بایدو در شرق رودخانه جینلینگ واقع می باشد. در ضلع غربی­ باند بیش از ۲۶ شالوده با معماری­هایی به سبک­های گوتیک، رنسانس، باروک، رمانسیسیسم، کلاسیک و… قرار دارد که از زیباترین چشم ‌اندازهای این ناحیه است. نکته جالبی که در این ناحیه وجود دارد دیواری است که به تباهی عاشقان گمنام است. این خرابه ۱۷۰۰ متری کنترل سیل باند است که در کنار رودخانه Huangpu نیز واقع شده است و به نشانی امیدوارانه ترین دیوار شهر غلبه شده است. این شهر به دلیل قسمت شهر به علت امکانات توریستی و مناظری زیبا از سطح خیابان‌ها و آسمان‌خراش‌ها، معماری گوتیگی و هنر Beaux را در مواجه نزد رویتان به نشان دادن می‌گذارد که طی صدها سال به عنوان سمبلی برای این شهر بوده است که اسکله زیبای توریستی در شهر شانگهای چین است.
منطقه توریستی شانگهای

سعی کنید پروگرام رفتن به این ناحیه را طوری در لیست گردشگری های خود در شهر شانگهای قرار دهید که بتوانید چند ساعتی را این موضع و آنجا سپری کنید و اگر به عکاسی علاقمند هستید هم می توانید عکس های زیبا و فوق العاده ای را تهیه نمایید. زیرا در این منطقه شما می توانید شاهد چندین سبک معماری و همچنین چندین دوره ی تاریخی از ساخت و ساز در کشور چین با نورپردازی های عالی باشید و به قولی مروری بر شاهنامه این کشور اعمال دهید. ناحیه دی باند شانگهای، ناحیه‌ای قدیمی و با شکوه در کنار ساحل رود شهر است، که بناهای بااهمیت به یاد ماندنی و وفور و كمی از بانک‌ها و موسسات مالی بین‌المللی را خود جای داده است. جیحون هوآنگ‌پو اصلی‌ترین رود شهر شانگهای است که تكثر از آب‌راه‌ها و کانال‌های شهری از این رود تغذیه می‌شوند و خط ساحلی آن به علت ساخت آسمان‌خراش شدید و نورپردازی‌های شباشب نامدار شده است.

آشنایی با شهر دی باند
تاریخچه منطقه دی باند

اگر بخواهیم مختصری از سرگذشت جذب توریستی که در شهر شانگهای چین وجود دارد بگوییم، این ناحیه پیش تر از سال ۱۸۴۰ یک جمعیت باریک گل كثیف است که سطوح به عنوان یک شهرکت مسکونی برای بریتانیایی هایی تبدیل شد. زمانی که در سال ۱۸۴۶ شهر شانگهای توانست به عنوان یک بند تجاری در جهان و کشور چین مشخص و ناپیدا شود، مطار نوار های حواشی این روخانه هموارسازی و در مواجه نزد جهانخواری نهر قائم شدند. پس از آن در سرانجام قرن ۱۹ و آغاز قرن ساخت و ساز در کشور چین این هیات خطسیر چنان رونق گرفت که “دی باند” به نشانی یکی از مهم­ ترین مراکز مالی شرق آسیا و مرکز سیاست، قناعت و ادب در شهر شانگهای چین مستحیل مسخ گشت. کنسولگری‌های غزارت از کشورها و كثرت از بانک‌ها، شرکت‌ها و دفاتر منفرد در همین ناحیه وجود دارد و در حال حاضر در حال جهد در این ناحیه هستند و جمع بر کار این ناحیه برای گشت و گذار توریست ها گزینه مناسبی است.
بهترین زمان برای سفر به دی باند

برای اینکه به منطقه دی باند بروید هر زمان و هر روز که مشیت بگیرید زمان مناسبی است و این علایق به این دارد که شما چه زمانی را برای سركشی و قدم در فضای ساحلی دی باند بخواهید بگذرانید. با این حال یک بار سركشی از باند در شب را با چشم­اندازی دیدنی از شانگهای­، هارمونی­ای از نورها و رنگ­های سباح بر آب و بناهای نوین از دست ندهید، فضایی علاوه دیدنی و جالبی را شاهد خواهید بود.

آشنایی با شهر دی باند

به اراده دسترسی به این منطقه می توانید از افزار حمل و نقل اشتراكی که برای رسیدن به این ناحیه در نظر نژند شده است كاربرد کنید که تكلم از اتوبوس، تاکسی، کشتی و مترو هستند. برای استفاده از مترو باید بدانید که با خط ۲ و یا خط ۱۰ تا موقف نانجینگ شرق می توانید بروید و سپس تقریبا با حدود ۱۰ نكته لحظه پیاده‌ روی به سمت رودخانه‌ی Huangpu به ناحیه توریستی دی باند خواهید رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *