پکن باشکوه ترین شهر آسیای شرقی

همانطور که در مطالب گذشته در مورد کشور چین گفته شد، عظمت و تنوع فرهنگی کشور چین باعث شده تا آثار تاریخی بسیار زیبای از مردم این کشور ساخته شود، آثاری که انسان از دیدن آن ها لذت می برد و می توان گفت بسیار عالی می باشد، پکن یکی از مهمترین و زیباترین پایتخت های دنیا است و آثار فرهنگی بسیار بی نظیری را در دل خود جای داده است. از طرفی می توان گفت این کشور از نظر سیای در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد.در ادامه با e-china همراه باشید تا به زیباترین جاهای دیدنی پکن برای شما اشاره کنیم.

پکن، پایتخت باقی مانده از یک خلافت عظیم ۵ هزارساله با نماهایی ویژه و منحصر به فرد. شهری زنده و پرجنب و جوش است که بخش های مختلفی از تاریخ را در خود جای داده است.در این شهر برای سفری پر از دیدنی ها و شگفتی ها همه چیز فراهم است؛ از بقایای اعجاب آور خلافت دم به ۵ هزار سال پیش گرفته تا استادیوم های خیره کننده و دهکده المپیک که کمتر از ۱۰ سال سن دارند و ساختمان های مدرن با معماری های حیرت انگیز و سبک هایی تلفیقی از شانگهای و معماری غرب.به راستی پکن باشکوه ترین شهر آسیای شرقی می باشد.
دیدنی های پکن
دیدنی های پکن

پکن به مدت بیش از ۸۰۰ سال، مرکز شاهنشاهی های مختلفی بوده است و ۳۴ امپراتوری مختلف آن را به عنوان پایتخت حکومت خود برگزیده اند. اگرچه اینک پکن شهری مدرن و مطابق با شرایط قرن ۲۱ است، اما می توان معیشت خوش گذرانی كردن سنتی آن را مانند قهوه خانه ها، معابد، محله های مختلف را از نزدیک دید و تجربه کرد. در این شهر ۵۹ دانشگاه و کالج مختلف و مراکز و خیابان های مشهور وجود دارد.
شهر ممنوعه

شهر منع شده یکی از کاخ های مسن تر و كهتر جهان است که همطراز کاخ های کرملین، باکینگهام و ورسای است و به عبارتی وسیع ترین و کامل ترین مجموعه معماری چوبی در جهان به شمار می رود. شاید بتوان گفت این محبوب ترین جاذبه توریستی در پکن است که جنجال جمعیت آن را اثبات می کند. این شهر، به این دلیل ناروا نامیده می شود چون ارتباطش با جهان خارج به مدت ۵۰۰ سال قطع بود، از میان آثار تاریخی ثبت شده در پکن، شهر نهی و مجاز کامل ترین، سالم ترین، و با تقریبی بالا، احتمالا بهترین آن هاست.
دیدنی های پکن
دیدنی های پکن
کاخ تابستانی

کاخ تابستانه و زمستانی صیفی و شتوی هم در احصائیه جاذبه های گردشگری شهر پکن است. کاخ تابستانه و زمستانی صیفی و شتوی در ۱۵ کیلومتری از مرکز پکن واقع شده و به طور عمده توسط تپه و دریاچه کونمینگ احاطه شده است. هم طور که از نام آن پیداست، قصر تابستانی به عنوان اقامتگاه تابستانی از سوی حاکمان پادشاهی چین حالت استفاده تثبیت می گرفته که یک عقب نشینی از شهر نهی و مجاز بوده است.
دیدنی های پکن
دیدنی های پکن
بزرگ ترین پهنه جهان

میدان تیان آن من را همه می شناسند. نام این پهنه از زمانی بر سر اصطلاح ها افتاد که دولت کمونیستی چین برای سرکوب دانشجویان و مخالفان حکومت در این ساحت دست به خشونت و برخوردهای قهرآمیز زد. اما صحنه تیان آن من سابقه آزگار دارد و بیش از رویداد دیپلماتیك قرن بیستم دارای اهمیت است. ورودی این عرصه در سال ۱۴۲۰ میلادی ساخته شده است. این میدان در مرکز شهر پکن قرار دارد و قلب توریستی این شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *