آشنایی با مجموعه کهکشانی سوهو در پکن

مجموعه ی سوهو به توصیه کمپانی چینی سوهو در پکن نگارگری برنامه ریزی و مخلوق شد. این بنای فوق العاده توسط طراح و گل كار معروف، زاها حدید نگارگری برنامه ریزی شد. بنای فوق مدرن سوهو که با دیدنش هر بیننده ای تجسمی کهکشانی در ذهنش به وجود می آید، ۳۳۰ هزار متر مربع وسعت دارد. مجموعه ی سوهو، همانطور که در سطر برتر گفته شد، از ترکیب ۵ حجم که به هم متصل هستند تشکیل شده است. معاشرت اختلاط این ۵ حجم به کونه ای است شبیه آلبوم ای در حال ذوب که از طریق پل به هم ائتلاف دارند، می باشد. معماری این ۵ حجم به گونه ای می باشد که با این که شکلی متصل دارند اما، هر کدام از این ۵ جز گویی انفصال می یابند. در ادامه در مطلب جاهای دیدنی پکن در مورد آشنایی با مجموعه کهکشانی سوهو در پکن بیشتر خواهیم گفت.

آشنایی با مجموعه کهکشانی سوهو در پکن

این حجم ها با یکدیگر در همه جهات جور و به گونه ای مطابق هستند که وهمی گویی کهکشانی را به شما القا می کند. در واقع این بنا از معماری به سبک پانورامایی و بدون گوشه و بدون تغییر حالت غیرمنتظره خلق شده است. از جمله خصیصه مختصه های بی نظیر این كلكسیون ی زیبا، نگارگری برنامه ریزی نرم و آشتی جو آن است که در عین حال سیالی و ترکیب روانش را با خود دارد.

. این كلكسیون به صورت کامل دارای دفاتر اداری، سوپر های گوناگون و افزون مدرن، آلبوم ی بزرگ تفریحی و گردش می باشد. آلبوم ی سوهو که در قلب پکن آفریننده شده است، برگرفته از فرهیختگی و میزان بزرگ تر و مجرد ذهنی معنی و عینی شهر پکن در ذهن خالق و طراح این مجموعه یعنی زاها حدید است که در حال حاضر تطور به یکی از بخش های تفاوت ناپذیر شهر پکن شده است. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از الی گشت می توانید به چین و شهر پکن سفر کرده و این مجموعه ی کهکشانی و زیبا را از نزدیک ببینید.

جالب است بدانید که حیاط های مرکزی پرژه ی سوهو در عین حال که افزون مدرن هستند، بازتابی از معماری سنتی چینی است. این حیاط ها به گونه ای هستند که گویا درون آن ها، جهانی تویی و فضاهای باز پیاپی ابداع گردیده است. دراین بنا همگی معیارهای طریقه شده ی معماری زیر سوال رفته و شکلی دیگر از روح لطیف معماری به ارائه گذاشته شده است. به جای بلوک های خشک و سخت، تلفیقی از طراوت و نرمی که کاملا هم به نم كرده هستند در فضای كلكسیون ی سوهو موج می زند. در نگارگری برنامه ریزی داخلی این مجموعه، سطوح جوراجور و طبقه ها در نقشه كشی اشکال بر روی یکدیگر سندیت گذارند و حس سباحت را به هر تماشاگر ای القا می کنند.

برای ساخت این ساختن اساس فوق العاده، از مصالح سخت و مستدام و بی دوام محكم استعمال شده است و در نقشه كشی بنا دقت فوقانی و زیرین به کار نژند شده است. با توجه به کریدورهایی که به شکل بیضی در این بنیان وجود دارند، عمارت ساخت در ساعات حضور مهر در آسمان، نور نهادین ستاندن می کند. از دیگر جاذبه های این آلبوم ی معروف، نحوه ی دسترسی مالکین دفاتر تجاری به دفاترشان است که به نظر فراوانی از آنان، برایشان فراغ بال می آورد و همخوانش کننده ی این است که در آخر در یک محیط فطری و حاصل ابداع سازندگی کار می کنند.

آشنایی با مجموعه کهکشانی سوهو در پکن

در ساخت بناهای این ساختمان، در عین حال که معماری شگفت انگیز و شاید در برخی نقاط پیچ در پیچ است اما، حریم شخصی نفوس افزون حفظ شده است. کسانی که به این مجموعه رفته اند گروش دارند که هر چه بسیار در فضای درونی و بیرونی مجموعه پیش می روند، گویا در محیطی مستمر با خطوط منحنی و متداوم، به فضایی نظیر و كوك می رسند. در ۳ طبقه ی فرودتر و اعلی مجموعه ی سوهو، امکاناتی اشتراكی همچون؛ بوتیك های فوق مدرن، مراکز بازی و فضاهای تفریحی وجود دارد.

یکی از نکات مثبتی که این كلكسیون دارد این است که در طبقات بالاییش برای گروه های کسب و کاری و خلاق مبتكرانه :صفت آفرینشگرانه و بازهم گروه های استارت آپی، از ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر، فضای کاری و تجاری عدیده به وجود آورده شده است. در قسمت های رفیع تر بنیان نیز؛ کافه ها، كافه ها و چند مرکز تفریحی دیگر وجود دارد. در اشكوبه ها بالاتر، از فضاهای داخلی و برونی به صورت ترکیبی بهره نژند شده است. همه ی مراجعین این كلكسیون ی خاص و بزرگ می توانند از بالای این آلبوم بلوز بی آستین دید به شهر پکن را در آلبوم ای که بسیار مدرن است، داشته باشند.

یکی از عواملی که باعث شده است که مجموعه ی کهکشانی سوهو به یکی از نمادهای مدرن و شهری پکن دگرسانی شود این است که، كلیه کاربردهای ساده و نوآورانه در کنار هم در دل یک كلكسیون ی فوق مدرن قرار رنجیده است. كثرت از کسانی که با این آلبوم آشنا می شوند، آن را اضافه شبیه به شهر پکن تعمدتعمد اند چه از نظر معماری و چه از نظر حكمت راز ی ساختش. زاها حدید، لادگر و طراح این كلكسیون ی رویایی و معروف برای ساخت این آلبوم ی زیبا، عطیه ی پریتزکر را به دست آورد.

آشنایی با مجموعه کهکشانی سوهو در پکن

در ۲۶ سالی که این كارمزد به برترین معمارهای جهان داده می شود، زاها حدید مقدماتی زنی است که این كارمزد را که هم مقام با ثواب ی اسکار است، به دست آورده است. تمام چیزی که این مجموعه ی زیبا را به کهکشانی باورنکردنی بر روی زمین مستحیل مسخ کرده است، تخیل قوی و فوق موهوم و نیز موضوعی سوررئالیست که همگی از ذهن زاها حدید به وجود آمده است. این آلبوم ی فوق مدرن در کنار برج CCTV و باشگاه ملی لانه ی مرغ در حال حاضر به یکی از نمادهای مهم شهر پکن تطور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *